Jump to content
Annons

Probelm med Alesis AI3


Oreh

Recommended Posts

Satt å mastrade lite på en stereo upptagning som vi gjorde förra helgen och började känna mig nöjd.

Line up:n är följande [DAW > Alesis ai3 > effektburkar > mixerbord > monitorer]

Sen skulle jag dra in spåren i DAW:n igen kopplade från mixern till "input 1 & 2" (obalanserat kablage) på AI3:an. Av lathet spelade låten under tiden kopplingen gjordes. Sen märkte jag att jag inte fick in bra nivåer på input2. Felsökte upptäkte snart att AI3:an inte gav singal på "output 2". Konstigt tänkte jag byte till "output 3 & 4" ist. Här fick jag skit stark signal på 3 å lite haldan på 4. Flyttade vidare men fick liknade problem.

Undrar bara om någon har erfarenhet av liknade problem med de här maskinerna. Jag har inte använt den speciellt mycket men köpte den också begagnad. Vill bara veta det är skrot av burken 😠 eller om jag själv är dum i huvudet 😛 (har ju hänt förr).

Tacksam för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Felsökte upptäkte snart att AI3:an inte gav singal på "output 2".
Märktes inte det i mixerbordet? Att du inte fick någon högerkanal från datorn?
Konstigt tänkte jag byte till "output 3 & 4" ist. Här fick jag skit stark signal på 3 å lite haldan på 4.
Skicka en monosignal från din DAW och testa om det blir likadant.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått hygglig ordning på grejerna nu. Tog bort och la till alla "outputs" i cubase så hoppade alla igång. Men när jag gjorde som du sa och la ut en mono så verkar det som jag fortfarande har starkare signal på de udda kanalerna (1, 3, 5, 7) ut från AI3:n, det verkar skilja ca 3 dB.

Tackar för hjälp. Men är det fler som har strul med sina AI3or hade det varit intressant att veta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...