Jump to content
Annons

Får inte ljudet igenom Behringer UCA222 till dator


Wildside

Recommended Posts

Jag köpte en V-amp3 (gitarreffekt) och med den följer ett ext. ljudkort behringer UCA222 usbkort som man ansluter effekten i och sedan usb in i datorn. Med var oxå inspelningsprogram/sequenser EnergyyXT2.5

Men, jag kan inte lyckas få ljudet fram till programmet. Det ska vara såå superenkelt enligt alla beskrivningar. koppla ihop, klicka på add new audiotrack och ljudet från gitarren ska synas i effektstapeln. men icke.

Och om jag klickar file-setup-audio, så ser jag ljudkortet men bara audio outputs, inget alls finns under audio input (se bildpost-20788-005143600 1286569781_thumb.jpg). Jag hör gitarren i hörlursmedlyssningen som är inkopplad i ljudkortet, det är datorn/programmet som inte får in ljudet.

Var gör jag fel??? Vore superglad om nån kan hjälpa mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gissar på att det är så enkelt som att byta till rätt ljuddrivrutin där det just nu står "Primär ljuddrivrutin" (uppe till höger på bilden). ASIO nånting ska det nog vara. Får du inte fram något annat så måste du antagligen installera drivrutinerna först.

Det verkar finnas ASIO drivrutiner längst ner på denna sida: http://www.behringer.com/EN/Products/UCA222.aspx

Obs! Prova den första av de tre drivrutinerna först, den sista ASIO4all drivrutinen är den sista du ska prova.

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret, men det ska inte behövas några speciella drivrutiner (inte heller ASIO) utan bara plug in and play, såhär står på hemsidan: "the UCA222 requires no special setup or drivers—just plug it in to a free USB port and start recording"

Jag har även valt UCA222 enheten under "device", men får fortfarande inget under Audio inputs...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men då är nog nästa steg ändå att installera ASIO drivrutinen som ju faktiskt ligger på Behringers hemsida och är anpassade för detta usb-ljudkortet, då kommer det förhoppningsvis fungera.

Jag har alltid använt ASIO drivrutiner både med mitt förra och nuvarande ljudkort M-Audio Audiophile 2496 pci (spelar in i Cubase).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...