Jump to content
Annons

Sambo med växande musikintresse


snilleblixten

Recommended Posts

Tänk er att ni är en sångare/sångerska sedan många år. Du är inte så jättekänd, men har gjort några skivor och har drömmen om ett genombrott snart. Du träffar en person som inte kan något om musik, men är kreativ inom många andra områden. Ni blir sambos efter några månader. Frid och fröjd. Du vill att bygga vidare på din karriär tillsammans med denna personen. Starta bolag och dra nytta av dennes kreativa komplement.

Sambon blir intresserad av musiken, lär sig instrument och producerande. Roar sig med att göra små låtar på hobbynivå. Kommer på sig själv med att vilja prova göra en hel låt, där han/hon spelar alla instrument, arrangemang osv, inklusive både sång (kan dock ej sjunga) och en liten video (en annan hobby). Bara för ro skull utan något direkt syfte.

Hur skulle ni som musiker ställa er till detta? Är det ett relativt normalt beteende eller bör sambon respektera att "det där är den andres område"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det tycker jag bara är att respektera och acceptera, vad är det som man inte skulle acceptera? är det för att sambon kanske skulle vara "bättre" och det skulle trycka på ditt ego? att försöka bestämma över andras kreativa uttryck är småaktigt och ganska fult 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker att fundera över är "konkurrens i hemmet", "inte vilja leva med någon som gör samma sak", "om sambon har flyt och får värsta hit:en, kan ge komplex för den som varit aktiv länge", "jämvikt i förhållandet", "inte ha förtroende för att den andre (som är erfaren) är nog bra, så man vill göra eget istället", "man vill bli sångare" (även om det bara gäller att testa göra någon enstaka sång).

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker att fundera över är "konkurrens i hemmet", "inte vilja leva med någon som gör samma sak", "om sambon har flyt och får värsta hit:en, kan ge komplex för den som varit aktiv länge", "jämvikt i förhållandet", "inte ha förtroende för att den andre (som är erfaren) är nog bra, så man vill göra eget istället", "man vill bli sångare" (även om det bara gäller att testa göra någon enstaka sång).

"konkurrens i hemmet" - men du skrev ju att sambon gjorde detta för sin egen skull, utan nåt direkt syfte? vari ligger konkurrensen?

"inte vilja leva med någon som göra samma sak" - varför skulle man inte vilja det?

"om sambon har flyt och får värsta hit:en, kan ge komplex för den som varit aktiv länge" - om det är någon man bryr sig om så blir man väl glad för dennes skull?

De andra punkterna förstår jag inte. Att få utlopp för kreativitet är något som gör mig glad och det skulle jag inte vilja ta ifrån någon - framförallt inte någon som jag valt att dela mitt liv med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte accepterar sin partners framgångar, även om de egentligen bara är på kul och utan egentligt syfte, så är man troligen inte mogen att ha ett allvarligt förhållande.

Delad glädje är dubbel glädje - speciellt när det blir framgångar inom den egna familjen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk er att ni är en sångare/sångerska sedan många år. Du är inte så jättekänd, men har gjort några skivor och har drömmen om ett genombrott snart. Du träffar en person som inte kan något om musik, men är kreativ inom många andra områden. Ni blir sambos efter några månader. Frid och fröjd. Du vill att bygga vidare på din karriär tillsammans med denna personen. Starta bolag och dra nytta av dennes kreativa komplement.

Sambon blir intresserad av musiken, lär sig instrument och producerande. Roar sig med att göra små låtar på hobbynivå. Kommer på sig själv med att vilja prova göra en hel låt, där han/hon spelar alla instrument, arrangemang osv, inklusive både sång (kan dock ej sjunga) och en liten video (en annan hobby). Bara för ro skull utan något direkt syfte.

Hur skulle ni som musiker ställa er till detta? Är det ett relativt normalt beteende eller bör sambon respektera att "det där är den andres område"?

Man kan nog inte ta patent på en verksamhet på det sättet.

Gör låtar ihop istället!

Musik ska byggas utav glädje!

Lev nu, imorgon är det försent.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...