Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Köpte igår en Hercules DJ Console RMX med mjukvaran Virtual DJ 5 till.

Sitter med en laptop och har externt USB-ljudkort. (Steinberg CI1) och M-audio monitorer inkopplade via ljudkortet.

Jag skippade Virtual DJ 5 och la in det senaste instället, Virtual DJ 6.2.

Nu till min fråga, jag får det inte att fungera. Någon som har något tips?

Ska jag ställa om något speciellt i configen? Ska jag behöva ställa om mina monitorer på något speciellt sätt? Behöver jag dra ut högtalarna från mitt externa ljudkort och koppla dem via Herculesconsolen?

Jag har sökt hjälp överallt men hittar inga svar, någon som har bra koll på detta?

Tacksam för svar!

MVH/ Anders

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Enklast är nog att koppla monitorerna till Herculesen.....

Postat

Men jag får ju inte ens svar genom herculesen nu, den lyser inte ens. Så mitt första case är o få igång den, sen ljudet.

Postat

Men jag får ju inte ens svar genom herculesen nu, den lyser inte ens. Så mitt första case är o få igång den, sen ljudet.

Det skrev du inte innan, men verkar som om den behöver rätt mycket ström från datorns USB och din kanske inte klarar av att leverera det. Vad som behövs då är antagligen en kraftig USB hub med egen strömförsörjning....

Postat

Okej okej, fick igång det nu iaf. Det funkar sådär, fick dra ur mitt externa ljudkort och bara köra med hercules inbyggda.

Vilket tror du är bäst? Att köra som jag gör nu, eller att fixa en sån usbhub då och köra de genom mitt externa ljudkort?

Räcker det med ett sånthär? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/tillbehor-data/ovriga-tillbehor/TARACH112EU/targus-4-port-usb-hub

eller måste jag ha kraftigare?

Postat

http://www.ladda-upp.com/bilder/40887/error-vdj

så står det när jag väljer o köra genom mitt vanliga ljudkort.. är mitt ljudkort förklent? Eller vad menas med att jag inte har nog med kanaler?

Ja ditt ljudkort är för klent det har ju bara 2 kanaler, för att kunna mixa och förlyssna så behöver man minst 4 kanaler.

Den USB hubben du länkade till verkar inte ha en nätdel så den är inte att rekommendera, kolla Webhallen de har bra USB hubbar med nätdelar för runt en 200-hundring.

Postat

Okej, så alltså behöver jag köpa ett nytt ljudkort och en usbhub?

Tips om några bra och prisvärda grejer? Både hubar och ljudkort?

Postat

Okej, så alltså behöver jag köpa ett nytt ljudkort och en usbhub?

Tips om några bra och prisvärda grejer? Både hubar och ljudkort?

Tycker du ska sitta nöjd med ljudkortet som sitter i Herculesen.

Deltaco som Webhallen säljer har bra billiga hubbar med extra strömförsöjning..

Postat (redigerat)

Stopp nu. Att ta råd från glaskatten är att be om problem.

Om Herculesen slukar hela usb-bandbredden spelar det ingen roll hur många hubbar du köper.

Frågan är varför du vill använda ett annat ljudkort? Själva poängen med Herculesen är ju att ha allt i samma låda.

Om du vill köra det andra kortet till andra grejer, typ musikprodd, skaffa bara en linjesplitter och koppla mellan högtalarna.

Du kommer förmodligen inte att kunna köra ljudkort och Hercules samtidigt, med testa för säkerhets skull att flytta runt mellan usb-uttagen, det finns en chans att jacken belastar datorn olika.

edit - mellan monitorerna och ljudkorten, alltså, linjesplittaren.

Redigerat av nattvaktaren
Postat

Om Herculesen slukar hela usb-bandbredden spelar det ingen roll hur många hubbar du köper.

Om du hade varit lite mer vaken...så hade du kanske läst att det handlar, inte om bandbredden utan om strömförsöjningen över USB.....

Postat

Det är ju bara du som skriver det?

Nix...lite fult av dig att göra "smygreklam"....

Postat

har herculesen mer än 2 kanaler då?

för nu får jag allt att funka, förutom att spela båda låtarna samtidigt o mixa ihop dem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.