mallorcamange (oregistrerad) Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 Sitter med egen studio och arbetar bara i Cubase eller Logic. Nu har dottern börjat köra FL STUDIO och jag har idag blivit galen. Problemet: 1) Hon gör ett beat, typ kick, clap, snare lägger det på åtta takter. 2) Väljer en synth som heter t.ex euro dance har en hel massa. Den lägger hon in så den ska starta på 3:e takten. MEN NÄR SYNTHEN VÄL STARTAT SÅ GÅR DEN HELA TIDEN. Så när låten börjar om så går den från början och genom hela låten. Har nu suttit och försökt få den att sluta spela efter en takt men den bara fortsätter gå.Det hjälper inte att byta synth. Det är en originalskiva så det är inte ett piratprogram. FL STUDIO 7 är programmet. OM ngn kan hjälpa mig så erbjuder jag den en god referent till andra sidan om ngn där undrar!!!!! Mange
TripMan Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 Sitter med egen studio och arbetar bara i Cubase eller Logic. Nu har dottern börjat köra FL STUDIO och jag har idag blivit galen. Problemet: 1) Hon gör ett beat, typ kick, clap, snare lägger det på åtta takter. 2) Väljer en synth som heter t.ex euro dance har en hel massa. Den lägger hon in så den ska starta på 3:e takten. MEN NÄR SYNTHEN VÄL STARTAT SÅ GÅR DEN HELA TIDEN. Så när låten börjar om så går den från början och genom hela låten. Har nu suttit och försökt få den att sluta spela efter en takt men den bara fortsätter gå.Det hjälper inte att byta synth. Det är en originalskiva så det är inte ett piratprogram. FL STUDIO 7 är programmet. OM ngn kan hjälpa mig så erbjuder jag den en god referent till andra sidan om ngn där undrar!!!!! Mange du sitter väl i patern läge och den lopar gå till fönstret så du kan placera ut dina små patern ...
Hjorten Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 En eventuell lösning är att högerklicka på volymreglaget i step sequencern. Där väljer du "Create automation clip", då ska det dyka upp en liten grej i playlisten, väl där får du högerklicka för att skapa en ny punkt i själva klippet, sen är det bara att dra den neråt för att fejda (uuh, jag hatar att skriva det ordet på svengelska) ner. Ju skarpare kurva ju snabbare tystnar den.
Notknäckaren Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 Öppna pianorullen och lägg in synthen där fr.o.m takt 3 istället för att använda pattern.
mallorcamange (oregistrerad) Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 jag sitter inte i pattern läget tyvärr...har ändrat till sång och ändå så fuckar det. Jag sitter med hennes verk nu och ja jag kan fan inte lära mig det här trots att jag kan cubase och logic utantill....är det fel på det här jävla programmet heller? Är jag dum i huvudet? Hur kunde basshunter klara det?
Hjorten Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 jag sitter inte i pattern läget tyvärr...har ändrat till sång och ändå så fuckar det. Jag sitter med hennes verk nu och ja jag kan fan inte lära mig det här trots att jag kan cubase och logic utantill....är det fel på det här jävla programmet heller? Är jag dum i huvudet? Hur kunde basshunter klara det? Har du provat det jag skrev tidigare?
mallorcamange (oregistrerad) Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 svar JA! Jag provade det och den "fejdar" ut för att sedan starta om direkt när vad ska man säg markören är tillbaka på ruta 1 igen. MEN nu kom jag på hur jag kunde göra. När jag gjorde som du sa så ser jag ljudet ligga ovanför så jag tog kniven och skar av det på inledningstakterna och vips är det borta men så borde jag inte behöva göra men TACK. Nu ska jag jobba lite med hennes låt så det låter hyfsat imorgon när jag ska säga åt 10 åringen att istället för att lära sig FL kan hon väl använda logic.....
mallorcamange (oregistrerad) Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 (redigerat) fast det fungerade bara på eurodance grejen hon la in. På de andra klippen när jag väljer kniven eller försöker fadea gick det inte.... tog bort ett fult ord Redigerat 2 oktober 2010 av mallorcamange
Hjorten Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 Du har inte möjlighet att ta en skärmdump på det? Har lite svårt att förstå dig korrekt rätt, pga trötthet.
Notknäckaren Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 Verkar som om du försöker med att lägga in ett sample (ljudklipp) i samplern i samma pattern som beatet på 8 takter. Stämmer det? Isåfall om du gör så, så måste klippet vara lika långt i antal takter som beatet. Om det är det så behöver du inte ändra något i samplets channel settings. Kan rekommendera en sida www.warbeats.com som är otroligt bra om du snabbt vill komma in i FL Studio. Kolla tutorialvideona, ställ frågor i forumet. När du kollat videona så kommer du att förstå bättre hur bra och kraftfullt FL Studio faktiskt är.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.