Jump to content
Annons

Cubase SX och Windows7 ?


grimmer

Recommended Posts

Nån som kört Windows7 & Cubase SX en längre period?

Senast jag testade (var testare åt Microsofts Windows 7 BetaRelease/FinalRelease innan officiellt släpp alltså)

så fungerade Cubase SX inte särskilt bra alls med Windows7, det blev massa konstiga fel som inte uppkommer i Windows XP.

Nån som vet? Nåt man bör tänka på?

Mvh Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag frågade efter någon som har testat detta cubase med nuvarande windows7.

Jag frågade inte efter någon som ska gnälla på hur gammal min Cubase version är.

Kan du inte svara på min fråga så svara inte alls, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte frågat efter fulversioner eller om det är skrivet för windows7 eller inte.

Det är rätt uppenbart att det inte är skrivet för windows7 eftersom det kom många år före windows7.

Tar det igen, frågar efter någon som testat Cubase SX3 med Windows7, "gilbert" behöver inte göra sig besväret att svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg kanske 😉 : https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/free_articles/kb_show/windows-7-information-on-compatibility-with-steinberg-products/kb_back/2020.html

Please note that all other applications that are not listed here are not officially compatible with Windows 7 and no further updates are planned.

Dessa "other applications" omfattar bl a alla SX-versioner...

EDIT: Gilbert hann visst någon sekund före... 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...