Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på och slaktar hela studion och fixar nya grejer!!!

jag har kommit på idotidén att sälja min kära Soundcraft ghost och köpa en d8b och bara komplitera med lite bättre preamp... (det är väll typ det ända som mackie gör själva i d8b:n)...

Tänkte då skaffa lite olika preampar i etapper, och börja med 1st typ i 7-8000kr klassen (beg pris)... (billigare=bättre)

Tyvärr känner jag att Uaudio:s grejer ligger fortfarande lite, lite, långt bort!!!

Fokusrite är väll lite si och så... eller...

Hellst av allt köper jag nog lösa moduler, och "snickrar lite", men då kommer nästa problem, jag vill ju hellst ha med rör....

FÖRSLAG NÅGON?????

tacksam

/

Gustav

Annons
Postat (redigerat)

Jag har lite tips du kan kolla upp:

SPL: Gold Mike, Gainstation och Channel One

Speck: MicPre 5.0 (inte rör)

Sytek: MPX-4 (varm transistor)

Grace: Model 101 (definitivt ingen rörkaraktär, men kanske en bra start på en uppsättning 'high end' preamps)

Här finns också en bra sida med tester av olika mikförstärkare m.m.

Edit: la till lite

Redigerat av joachime
Postat

En preamp som låter helt underbart, är Summit Audio 2BA-221. Den kan jag verkligen rekommendera. Kan med fördel kombineras med Summit Audio TLA-50, som är en rörkompressor. De passar perfekt bredvid varandra i racket, eftersom båda är halvracksburkar... 😠

• 1 månad senare...
Postat

Tjena,

här kommer lite tips om bra pre amps jag kört själv.

"The Brick"(rör) - Kört den på akustisk gitarr(km184..etc) + virvel (sm57)

http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=2084

Trident S20 - Overheads, fyfan vilken skillnad istället att köra direkt in i bordet(oavsett fabrikat, förutom Neve kanske:)

Funkar jävligt bra till allt egentligen, men speciellt för att få till ett grymt trum sound.

http://www.tridentaudio.co.uk/s20rack.html

Postat
"The Brick"(rör) - Kört den på akustisk gitarr(km184..etc) + virvel (sm57)

Du har inget smakprov?

Med "The Brick" och utan.

Kent J

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.