andapp (oregistrerad) Postat 24 juli 2010 Postat 24 juli 2010 Hej Har gjort en inspelning i 44.1Kzh 24Bit 61BPM, skall använda ett av dessa spår som är en audioinspelning (gitarr) men ett par stackade spår. Denna track exporterar jag, och skall importera i ett annat projekt, som är 48Khz 24Bit 70Bpm. Har testat convertera till 48 o vice verse, googlat läst manual utan lösning. Skulle vilja ändra tempo på separat spår men detta går inte ( tempotrack not aktive). Nu får jag inte det att stämma riktigt. änrar jag tempot så hamnar allt rätt på de nya spåret men alla andra spår ändras oxå. Går det att låsa de andra spåren, förutom att frysa de. Nu när jag läst ser jag att det verkar lite luddigt, men hoppas ni förstår problematiken. THX Anders ps. Har även gjort audiomixdown av spåren men när de hamnar i 48 Khz projektet blir det fel.
Lundin Postat 25 juli 2010 Postat 25 juli 2010 (redigerat) Har du gjort 1 inspelning eller "en" inspelning där flera spår ingår? om det är ett av spåren som ska timestretchas får du ju göra det innan konvertering av samplingshastigheten om du sedan ska mixa ned alla spåren till 1 stereo. Ska du bara konvertera alla spåren till 48Khz men bibehålla alla spår separat spelar det ingen roll om du gör din timestretch efteråt på ett av spåren som ska öka hastighet EDIT: Snurrigt värre blev det ju.. du ska alltså plocka ut ett spår och lägga i en annan låt som går lite snabbare? Konvertera till 48Khz först annars kommer ditt 44.1Khz spår spelas upp i en annan hastighet om du bara lägger in det "rakt av" men sen ska du använda Timestretch för att du ska kunna öka hastigheten utan att tonhöjden ändras. Redigerat 25 juli 2010 av Lundin
andapp (oregistrerad) Postat 26 juli 2010 Postat 26 juli 2010 Tack för tipset, skall testa detta. Det jag gjort är att jag inte hade hela mitt project, med alla spår med. Då jag fick möjlighwt att lägga på ett solospår. Jag hade låten nedmixad till en Mp3, Lade mp3´n på ett audiospår, sedan fick gitarristen lägga på lite solon, på ett nytt audiospår, sedan när jag skulle flytta över hans gitarrspår till "riktiga" projectet, började problemen. men tror att ditt tips kommer att hjälpa. THX Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.