suprapappa Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Hallå! Har precis skaffat en Androidtelefon och ville installera några "widgets"...tänkte mig i 1:a hand en task-killer. När jag går ut på Android-market och vill installera ngn Widget så kommer flera upp med varningar om att programmet får "fullständig nätverksåtkomst" och andra varningar. Jag antar att det är fullt normalt men vad innebär det? Är det ngt jag behöver oroa mig för eller vara försiktig med? Har ni tips på kul musik-widgets och var hittar man dom lättast? Under "multimedia"? tack Petri
Niclas Nilsson Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Hallå! Har precis skaffat en Androidtelefon och ville installera några "widgets"...tänkte mig i 1:a hand en task-killer. Rekommenderar varmt "automatic Task killer" den stänger onödiga processer som inte behöver multitaska, så du slipper manuellt döda dem. När jag går ut på Android-market och vill installera ngn Widget så kommer flera upp med varningar om att programmet får "fullständig nätverksåtkomst" och andra varningar. Jag antar att det är fullt normalt men vad innebär det? Är det ngt jag behöver oroa mig för eller vara försiktig med? Det är en del av Androids säkerhetsfunktioner och i sig inget att vara orolig över. När någon programmerar en applikation till Android så ingår i processen att editera en XML-fil och berätta vilka rättigheter applikationen ska ha. T ex ska appen kunna ringa samtal? Ska appen kunna nå nätverk/Internet? Ska appen kunna nå Wifi? Ska appen kunna förhindra luren att stänga av displayen? Osv. Programmeraren aktiverar allt som han/hon tänker använda sig av, dessa funktioner kommer sedan att presenteras för dig innan du installerar appen. Säg exempelvis att du installerar en applikation som enbart kommer visa en söt bild på en katt. Om den appen kräver att kunna ringa samtal så kanske(?) du ska bli orolig om programmeraren lagt in något mer som du inte vill... Har ni tips på kul musik-widgets och var hittar man dom lättast? Under "multimedia"? Överlåter jag till någon annan att svara på 🙂 Niclas
Niclas Nilsson Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 (redigerat) Jag kallar in Androidexperten... 🙂 Androidexpert är nog lite överdrivet, men åtminstone kört Android ett halvår :-p Välkommen Niclas 🙂 Tackar. Vet dock inte hur ofta jag kommer posta på Studio, jag ringer ju bara dig de gånger jag har någon fråga som handlar om ljud/PA! :-p Redigerat 28 juni 2010 av Niclas Nilsson
Hellpig Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Astro player för musik - har en ok EQ, vilket den inbyggda spelaren inte har. Meridian för video - klarar av fler format än den som följer med. Något annat musikrelaterat har jag tyvärr inte att rekommendera, eller tja, det finns en decibelmätare också men jag tvivlar på den ger en sanningsenlig mätning. Har för övrigt skapat en Androidtråd redan så när jag hinner slår jag nog ihop dessa två...
Linus Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Niko Twenty har både trummaskin ala TR-808 och en enkel loopsequencer.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Det är förvånande över hur svagt utbudet av applikationer är till Android jämfört med till iPhone. Visst har Apple haft ett försprång men många stora tillverkare satsar stort på Android så appsen borde vara bättre och fler.
Limpan Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Det är förvånande över hur svagt utbudet av applikationer är till Android jämfört med till iPhone. Visst har Apple haft ett försprång men många stora tillverkare satsar stort på Android så appsen borde vara bättre och fler. Har du en android-telefon? Det finns ju hur mycket som helst, problemet är snarare att hitta guldkornen bland allt skräp :-P
Glaskatten (oregistrerad) Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Har du en android-telefon? Det finns ju hur mycket som helst, problemet är snarare att hitta guldkornen bland allt skräp :-P Jag fick låna en HTC Desire för ett tag sedan så jag testade en del Android apps de flesta var definitivt sämre än motsvarande iPhone apps,men kanske höjs kvallen snart?
Niclas Nilsson Postat 29 juni 2010 Postat 29 juni 2010 (redigerat) Det är förvånande över hur svagt utbudet av applikationer är till Android jämfört med till iPhone. Visst har Apple haft ett försprång men många stora tillverkare satsar stort på Android så appsen borde vara bättre och fler. Fler och fler utvecklare får upp ögonen för Android. Utbudet av apps är ett övergående problem [ http://www.idg.se/2.1085/1.329804/android-vinner-mark ]. Även idag finns ju killerapps för Android som Iphone saknar (men färre i Sverige än USA). Istället blir Iphone/Android i långa loppet en fråga om ideologi (öppet vs. stängt), design, funktioner direkt i OS:et och pris. Trots att jag väljer Android före Iphone, så måste jag säga att Iphone 4 är ruggigt snygg! Redigerat 29 juni 2010 av Niclas Nilsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.