Jump to content
Annons

Arturia Origin


Dimfak

Recommended Posts

Hej gott folk,

Jag har en längre tid varit sugen på en Arturia Origin (http://www.arturia.com/evolution/en/products/origin/intro.html)

Gillar idén med att kunna skapa ett eget unikt ljud genom att kombinera det bästa från dom trevliga gamla analog syntarna.

Har tyvärr inte fått möjligheten att fingra på denna best och slänger därför ut en frågan om det finns någon här som har någon erfarenhet eller hört något om denna skönhet.

Mvh.Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej gott folk,

Jag har en längre tid varit sugen på en Arturia Origin (http://www.arturia.com/evolution/en/products/origin/intro.html)

Gillar idén med att kunna skapa ett eget unikt ljud genom att kombinera det bästa från dom trevliga gamla analog syntarna.

Har tyvärr inte fått möjligheten att fingra på denna best och slänger därför ut en frågan om det finns någon här som har någon erfarenhet eller hört något om denna skönhet.

Mvh.Pelle

Vet inte mycket om den men analog är den väl inte.

Såg att waldorf har släppt en Q med riktiga analoga filter ta en titt Q+ Phoenix Edition

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte demoversioner på Arturia-pluggarna? Då kan du iaf kolla in om du gillar grundljudet.

Kan förresten tillägga att jag gillar konceptet, att kunna ta godbitarna från olika synthar och kombinera ihop dem precis hur man vill. Som en modular-vägg fast billigare! Och tråkigare... 😕

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag ta och kolla in....

Bra mycket billigare än en modular-vägg,helt klart!

Men aningen beige... 😄

Musik Börsen säljer ut Origin för 9995:-

Riktpriset är 19900:- (!)

Anar nästan lite ugglor i mossen...kanske är det inte en sådan hit den där lådan....svårt att få reda på det med för ingen verkar använda sig av dom!

Kanske skulle satsa på en Monomachine ist...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Får jag ta och kolla in....

Bra mycket billigare än en modular-vägg,helt klart!

Men aningen beige... 🥰

Musik Börsen säljer ut Origin för 9995:-

Riktpriset är 19900:- (!)

Anar nästan lite ugglor i mossen...kanske är det inte en sådan hit den där lådan....svårt att få reda på det med för ingen verkar använda sig av dom!

Att de dumpar priset beror kanske på att det möjligtvis kommer en ny modell snart eller på att tiden för introduktionen av Origin råkade synka med en rejäl lågkonjunktur...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på både Creamware grejjer samt Arturian, och kan säga att ljudkvaliteten ur VST instrumenten inte går att jämföra med hur "hårdvaran" låter.

Arturian e dock ny införskaffad (börsen dealen!), och har inte satt mig in tillräckligt mycket ännu för att kunna säga hur lätt eller svårarbetad den är, men den låter ta mig fan fantastiskt!

Sitter även på en Virus, Nord G2 Modular o lite annat (haft Juno 106 bl.a.)... väljer både Creamware o Arturian vilken dag som helst över dessa! För att de låter fan så mycket bättre i mina öron. Creamware Minimax (MiniMoog klon) samt Prodyssey (Arp Oddyssey klon) är mina favoriter hands down alla synthar jag någonsin spelat på!

Det verkar som det bara är börsen som har denna deal med... Thomann envisas med 1995:- EUR

Arturia säger själva fortfarande att riktpris är 2495:- EUR, men att de har en deal på 1995

Hittar du en på börsen nu för 9995:- SEK, spring o köp! Du kommer inte bli missnöjd!

Redigerat av DiMoose
Link to comment
Dela på andra sajter

DiMoose: Jobbar du på börsen?? 😳

Får se hur jag skall göra...svårt det där!

Kan man jobba med den utan tangenter?

Hade ju varit underbart om Origin fungerade som en modulär,att man bara kunde sitta kvällarna och patcha och får fram de mest underliga ljud som för övrigt är min stora passion!

Men det är en ganska stor investering för mig så jag vill gärna vara så säker jag kan vara innan jag köper,för att sälja saker är ju inget roligt! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...