Jump to content
Annons

Låga gitarrpriser på Musikbörsen?


Cole

Recommended Posts

Hej, jag såg just att Musikbörsen har sänkt priserna på bland annat Gibson.

Man kan nu köpa en Les Paul Standard Honey Burst för 19995 kr. Är det billigt, eller är det ungefär där priset brukar ligga normalt?

Årsmodellen är 2008. Har det hänt skett någon nyutveckling på gitarrerna de senaste två åren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Man kan nu köpa en Les Paul Standard Honey Burst för 19995 kr. Är det billigt, eller är det ungefär där priset brukar ligga normalt?

För några år sen kostade en Ebony 18995 kr på MB. Vill minnas att priserna har gått lite upp och ner, beroende på gemensamma bulkinköp mellan flera kedjor.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Dollarkursen brukar väl påverka ganska mycket. Just nu är dollarn ganska dyr vilket borde betyda att gibson madeinusa blir dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag såg just att Musikbörsen har sänkt priserna på bland annat Gibson.

Man kan nu köpa en Les Paul Standard Honey Burst för 19995 kr. Är det billigt, eller är det ungefär där priset brukar ligga normalt?

Årsmodellen är 2008. Har det hänt skett någon nyutveckling på gitarrerna de senaste två åren?

Det är samma speccar på en standard nu som 2008. Dealen är helt ok tycker jag. Fast färgen är

inte den snyggaste 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att jag måste höja ett varningens finger också; det gjordes Les Paul Standard under

2008 som har de gamla speccarna, så var extra uppmärksam på om det är en standard tillverkad

under första halvan av 2008 men med 2002 års speccar. Den kan man nämligen också sälja

som en Les Paul standard 2008.

Skillnaden ser du lätt på stämskruvarna som är i metall på 2008an, samt på

neutrikjacket som inte finns på 2002 års modell. Det ska finnas en "PLEK'D"-dekal

på en av mickarna också på 2008an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som flera har nämnt tidigare så varierar priserna mycket med dollarkursen. 20' för en LP standard 08 är rätt bra. Musikbörsen brukar ha rätt konkurrenskraftiga priser på just Gibson av någon anledning.

Men jag har upptäckt att Musikbörsen-butikerna har lokala priser. I Göteborg har man kunnat köpa LP Standards för 17995. Men då är det inte med 08-specen utan med 02-modeller. Just nu tror jag att de har 1 ex kvar i Honeyburst eller Iced Tea.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram tills igår kostade en les paul jr 7.000 på MB, men igår hade de höjt till 8.000. Jag hade precis tänkt att slå till, men nu struntar jag nog i det. Känns surt att betala en tusing extra.

Gå och snacka med dem. De brukar inte följa prislapparna bokstavstroende. Även om dollarkursen har gått upp så har de ju inte gjort sig av med alla gamla gitarrer och köpt nya över natten 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...