Jump to content
Annons

Någon som tillhandahåller mastringstjänster?


Recommended Posts

Hej,

i september ska vi släppa ett album med popmusik. Det är mest akustiska instrument men det är verkligen inte singer/songwriter eller lågmäld akustisk gitarr direkt. På hälften av låtarna är det blås och stråkar så det står härliga till. Vissa andra är det en ensam flygel med kör bakom. På en annan är det en stor gospelkör banjo och ukulele. Rätt så blandat alltså.

Jag söker nu någon som kan mastra sådan musik och inte är alltför dyr. Jag har fått hederliga bud från olika firmor men söker efter billigare alternativ då budgeten är ansträngd redan som det är.

Tar allstå tacksamt emot tips på studios och personer som utför ovanstående arbete.

Ja, jag kan väl nämna att budgeten ligger runt 2000:- för ett album på ca 40 min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hägglund (oregistrerad)

Om du vill ha ett bra jobb får du vara beredd att betala för det.

Det finns ingen seriös som skulle mastra ett helt album för 2k.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha ett bra jobb får du vara beredd att betala för det.

Det finns ingen seriös som skulle mastra ett helt album för 2k.

Han kanske nöjer sig med någon "oseriös" ... 😄

Men jag håller med, 2 kkr är lite snålt för ett album.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

i september ska vi släppa ett album med popmusik. Det är mest akustiska instrument men det är verkligen inte singer/songwriter eller lågmäld akustisk gitarr direkt. På hälften av låtarna är det blås och stråkar så det står härliga till. Vissa andra är det en ensam flygel med kör bakom. På en annan är det en stor gospelkör banjo och ukulele. Rätt så blandat alltså.

Jag söker nu någon som kan mastra sådan musik och inte är alltför dyr. Jag har fått hederliga bud från olika firmor men söker efter billigare alternativ då budgeten är ansträngd redan som det är.

Tar allstå tacksamt emot tips på studios och personer som utför ovanstående arbete.

Ja, jag kan väl nämna att budgeten ligger runt 2000:- för ett album på ca 40 min.

Jag kan mastra dina låtar för 400:- per låt ink moms.

Ska du ha det mastrat för 2000 :- för hela skivan så kan du nog lika gärna göra det själv.

EDIT: Såg nu att det var 40 min, då är det kanske inte 10-12 låtar som jag tänkte i min lilla hjärna. Lägg ett mail eller nått om du är intresserad.

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
olle (oregistrerad)

Mastering är en gammal konstart, som går tillbaka till tiden då masterband skulle överföras till vinyl, då var det en konstart av mekaniskt, processtekniskt kunnannde.

Idag är det en eroderad konstart som knappast behövs förutom att digitalt limitera skiten ur alt vad levande musik heter, med skivbolagens goda minne...min´platta ska låta starkast.

Idag låter det visserligen starkt....men det låter skit...aldrig har vi ljudgubbar släppt igenom så mycket distorsion som idag.....idag låter musiken piss...tyvärr...tokstarkt.

Är det detta 20-hundratalets talanger ska min nas för...distorsionens årtionde.....???

Kanske inte rätt forum men man blir förskräckt över hur det låter.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är det en eroderad konstart som knappast behövs

Jo då.

Idag ska vi kunna pressa hårt och få det att ändå låta fett. Andra tider, andra ideal, vad är problemet ?- förutom att dina preferenser ligger någonstans trettio år bakåt i tiden? Du får väl sitta och gnida dina gamla fina Steely Dan-plattor då, skita i att lyssna på Lady GaGa? Inte så svårt kanske. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...