Jump to content
Annons

Midi keyboard + Reason 4 + ReWire + Pro Tools 8


slinkan

Recommended Posts

Jag har problem att fÄ mitt USB midi keyboard att fungera med Reason 4 i Pro Tools.

Med Reason som stand-alone fungerar det utmÀrkt. Men i Pro Tools lÄter instrumenten inget alls.

Jag kör pÄ en Digi 002. MÄste jag ha en gammal klassisk midi-kabel in i ljudkortet tro?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Det gjorde den absolut inte sĂ„g jag nu. Sorry! 🙂

Jag har lagt en ny pÄ rÀtt stÀlle nu. En snÀll moderator kan gÀrna radera denna trÄd!

Redigerat av slinkan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag upplever samma grej, men i Cubase, har dock löst det. Man fĂ„r lĂ€gga till enheten en gĂ„ng inne i Reason stand-alone, och sen en gĂ„ng igen nĂ€r det Ă€r inkopplat via sin host, dvs Pro Tools i ditt fall. SĂ„ man har samma enhet tvĂ„ gĂ„nger inne i Reasons instĂ€llningar. Hosten blockerar MIDI-porten annars. Testa runt lite sĂ„ hoppas jag du fĂ„r det att fungera 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag upplever samma grej, men i Cubase, har dock löst det. Man fĂ„r lĂ€gga till enheten en gĂ„ng inne i Reason stand-alone, och sen en gĂ„ng igen nĂ€r det Ă€r inkopplat via sin host, dvs Pro Tools i ditt fall. SĂ„ man har samma enhet tvĂ„ gĂ„nger inne i Reasons instĂ€llningar. Hosten blockerar MIDI-porten annars. Testa runt lite sĂ„ hoppas jag du fĂ„r det att fungera đŸ˜Č

Okej! Tack för svaret! Jag ska testa det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...