Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare 😠

Jag har försökt ansluta min keyboard (Yamaha DGX-500) till min dator, men det gÄr ej. Mitt ljudkort har inte midi-ingÄng sÄ jag fick köpa en midi-usb kabel (CME U2midi) och tÀnkte att det kanske borde fungera att koppla direkt till usb-ingÄngen pÄ datorn, men keyboarden hittas tyvÀrr inte. Kollade sedan pÄ CMEs hemsida och sÄg att det inte fanns nÄgra drivrutiner till Windows 7 som jag har... Typiskt.

MÄste man stÀlla in nÄgot i Pro tools för att det ska gÄ att anvÀnda keyboarden och midi? Eller mÄste jag köpa nÄgon speciell midikabel som fungerar med Windows 7?

mvh

Annons
Postat

Kan du lÀmna tillbaka kabeln och köpa ett MIDI-interface som Àr USB class compliant / plug & play?

Postat

Vet inte om jag kan lĂ€mna tillbaka den nu med tanke pĂ„ att det var ett tag sen jag köpte den. Men jag fĂ„r vĂ€l försöka skaffa en sĂ„ndĂ€r som du pratar om. Vad Ă€r det för skillnad pĂ„ det och kabeln som jag har? 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.