Jump to content
Annons

Macbook remotecontroll + Logic?


Joelbille

Recommended Posts

Godkväll!

Förr i tiden (för ett par månader sedan... typ.) vill jag minnas att jag kunde använda den medföljande remotecontrollern till min Macbook för att kontrollera Logic. Det handlade inte om något mer avancerat än funktionerna play, scrub och record, vilket är nog så bekvämt när man sitter där bakom trummorna insnärjd i hörlurssladden och inte ORKAR gå tillbaka till datorn igen för att sätta igång inspelningen.

Problemet är att jag använde detta väldigt sällan, så jag märkte inte riktigt när det slutade fungera. Men nu har behovet växt...

Sedan det fungerade senast har jag uppdaterat till operativsystemet Snow Leopard, kan det vara det som är boven? Det är samma version av Logic, med undantag av de mindre uppdateringar som Apple erbjuder men jämna mellanrum. Andra förslag? Är det en inställningsfråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Batteriet har kanske tagit slut i fjärren?

(Du menar den som är till iTunes igentligen?)

Mvh/

Ja, jag menar den som är till iTunes, och där funkar den, så det är nog inte batterierna :rolleyes:

EDIT: felstava...

Redigerat av Joelbille
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag menar den som är till iTunes, och där funkar den, så det är nog inte batterierna 😄

EDIT: felstava...

Bumb...

För en vän funkade det på Logic 9, jag har 8. Men det har alltså funkat för mig tidigare, ingen som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen anledning att skaffa sådana program när stödet för Apple Remote finns inbyggt i Logic 8 och senare.

A short click offers the following functions:

S0919_itvRemote.png

A long click offers the following functions:

S0939_itvRemote.png

Jag har aldrig använt den här funktionaliteten själv då jag har fjärren för att styra filmvisning/EyeTV, men jag kan ta fram min fjärr och testa med Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen anledning att skaffa sådana program när stödet för Apple Remote finns inbyggt i Logic 8 och senare.

Fast tyvärr så verkar det inte funka i Snow Leopard längre om man kör logic 8 som trådskaparen påpekat. Stödet för AR kom tillbaks i Logic 9.1 har jag för mig.

Redigerat av James Blansing
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Kom på en till grej. Om du nu råkar ha en ny Macbook (den vita) så har ju inte den IR-port längre...

IR-port finns, och remoten fungerar som sagt till iTunes och frontrow, men inte Logic. Dessutom är datorn svart 😛

Men det verkar ju inte finnas så mycket att göra, är det bara att vänta på uppdateringar och hoppas det fixas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...