Jump to content
Annons

Macprogram för att skapa spellista


radiotok (oregistrerad)

Recommended Posts

radiotok (oregistrerad)

Jag skulle vilja ha tag på ett program för mac att skapa spellista/or som separat fil som en dator kan plocka i samband med timerinställd sändning för radio (i pc-miljö). Radioprogrammet i sig läggs in som separat fil, men pc-programmet kräver en separat spelllista för att funka, även om den är samma fil som själva programinnehållet. (Om man selar in både prat oc musik i förväg.) Hela programmet förs över via en ftp-server.

Alltså: Spellistan ska skapas i mac och internetledes sändas till studiodatorn, som på ett bestämt klockslag sliter till sig den och sänder.

Var jag tillräckligt tydlig nu?

Itunes är inte användbart eftersom listorna bara ligger i just iTunes.

Snöleopard, Mscbook Pro.

På förhand tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
timerinställd sändning för radio (i pc-miljö)

Men du, vilket program/system spelar upp ljudet på PC:n? Jag kan nämna flera Macprogram som skapar spellistor - men om spellistan inte kan läsas av en PC hjälper det dig inte mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
radiotok (oregistrerad)
Men du, vilket program/system spelar upp ljudet på PC:n? Jag kan nämna flera Macprogram som skapar spellistor - men om spellistan inte kan läsas av en PC hjälper det dig inte mycket.

Sorry, har varit afk. Ja, listan ska läsas av pc, men jag vill kunna göra den i mac. Listan skickas som fil till styrdatorn och ligger där och väntar på sin tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, listan ska läsas av pc
Men frågan besvarades aldrig; vilket program på PC:n?

Klarar det att läsa xml-filer? Eller m3u?

Jag menar, att göra en spellista i VLC på Mac och sedan köra i VLC på PC fungerar bra. Men det är väl inget rekommenderat att sända radio med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej "Radiotok"!

Det är väl bara att skapa en M3U-spellista i VLC och mata in automationsprogrammet? Vilket radioautomationsprogram använder ni?

Prata gärna så mycket radiospråk det bara går, då fattar i alla fall jag lättare =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...