GIGAN (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Hej & hå! Skulle installera en Tranzport för att ha i sångbåset. Instruktionerna sa att jag skulle ange Tranzport som både midi in och out i mackiecontrol under devices. Gjorde så, men efter det funkar inte några vst pluggar alls. Får ljud när jag spelar på pluggen med musen, men inget när jag spelar från klaviaturen. Har alltid routat all midi in och pluggen out på kanalen. På ngt sätt har windows mididevice också aktiverats? Har avinstallerat tranzport i datorn, men den ligger ändå kvar i Cubase? Vad har jag ställt till med 😄😛 Alla tipps mottages tacksamt, nu är det lite kris, kan man säga! GIGAN
Lundin Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Hej & hå!Skulle installera en Tranzport för att ha i sångbåset. Instruktionerna sa att jag skulle ange Tranzport som både midi in och out i mackiecontrol under devices. Gjorde så, men efter det funkar inte några vst pluggar alls. Får ljud när jag spelar på pluggen med musen, men inget när jag spelar från klaviaturen. Har alltid routat all midi in och pluggen out på kanalen. På ngt sätt har windows mididevice också aktiverats? Har avinstallerat tranzport i datorn, men den ligger ändå kvar i Cubase? Vad har jag ställt till med 😄😛 Alla tipps mottages tacksamt, nu är det lite kris, kan man säga! GIGAN Prova att gå in under Devices/ devicemanager eller vad det hette CB3 sen / Vst setup ( glömmer alltid bort vad menyerna heter i cubase) och kika under remote control ( ?) kan ju vara så att det ligger nån generic driver där även om du tagit bort alla dll-filer.
GIGAN (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Prova att gå in under Devices/ devicemanager eller vad det hette CB3 sen / Vst setup ( glömmer alltid bort vad menyerna heter i cubase) och kika under remote control ( ?) kan ju vara så att det ligger nån generic driver där även om du tagit bort alla dll-filer. Tack Lundin! Ska testa på stört.
GIGAN (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Tack Lundin!Ska testa på stört. Trazporten hade lagt sig i autostarten och därför gick det inte att få bort drivrutinen först, men nu funkar det! 😄 Tack Lundin.
Lundin Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Trazporten hade lagt sig i autostarten och därför gick det inte att få bort drivrutinen först, men nu funkar det! 😄Tack Lundin. Erkänn..du är ju en hackers egentligen? 😄
GIGAN (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Erkänn..du är ju en hackers egentligen? 😄 Jag har nog kallats mycket i mina dagar. Vissa saker, har tom varit med sanningen överensstämmande 😄 Men Hacker är definitivt INTE en av dem 😄 Hittills, vill säga!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.