Legolas Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Om man kopplar sin signalkedja till en extern A/D-omvandlare som tex Universal Audio:s 2192:a , tar man då ut signalen via SP/DIF till sitt ljudkort? Om så är fallet , blir inte ljudkortet "flaskhalsen" om man tänker på ljudkvaliteten i signalkedjan? Eftersom ljudkortet inte har samma fina kvalitet i sin A/D-konverter? Inom en snar framtid kommer jag att få lyckan att äga en 2-610-preamp som jag sen kopplar till en 1176LN. Därefter vill jag ha en A/D-omvandlare i proffklass och tänkte därmed på 2192:an. Signalkedjan går ju XLR ut från compressorn och om jag då köper ett "proffs-ljudkort" måste jag ju koppla signalkedjan till en utav ljudkortets preampar? Eller? Blir inte det också en "flaskhals" i ljudkvalite? Eftersom min signalkedja går genom "sämre" preamps? Hoppas att nån kan hjälpa mej att reda ut det här...förstår liksom inte hur signalkedjan är koppad i proffs-studios Tack på förhand
trombonisten Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Legolas sa: Om man kopplar sin signalkedja till en extern A/D-omvandlare som tex Universal Audio:s 2192:a , tar man då ut signalen via SP/DIF till sitt ljudkort? Kort svar ja. Legolas sa: Om så är fallet , blir inte ljudkortet "flaskhalsen" om man tänker på ljudkvaliteten i signalkedjan? Eftersom ljudkortet inte har samma fina kvalitet i sin A/D-konverter? Nej. Ljudet är redan digitalt när det når ljudkortet. Du använder inte ljudkortets A/D. // gunnar
Legolas Postat 21 mars 2010 Trådstartare Postat 21 mars 2010 Ok då blev jag lite klokare 😲 Tack för svaret!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.