Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

jag Àr ganska ny pÄ att anvÀnda cubase, hur som helst sÄ har jag spelat in en lÄt bestÄende utav trummor gitarr och sÄng.

Jag har lagt pÄ effekter, EQ, kompressor o.s.v och mixen lÄter bra nÀr jag spelar upp den i cubase, men nÀr jag exporterar den och spelar upp den sÄ lÄter allting distat och grötigt.

Jag har provat att exportera i alla olika filformat men det blir inte bÀttre, hur ska jag lösa detta?

Tack!

Annons
Postat

Kan det vara att att det klipper? Testa att sÀnka masterregeln lite och exportera igen.

Postat

Det Àr helt enkelt för att din utsignal pÄ masterreglen styr över den digitala nollan. Cubase klarar av detta utan att det hörs, men det mÀrkts nÀr du mixat ner. Du fÄr helt enkelt backa pÄ masterreglen (inte att rekommendera som en helhetslösning), eller mixa om samtliga kanaler med svagare volym. Alternativt kan du sÀtta en limiter sist pÄ masterkanalen, och pÄ detta sÀtt förhindra att det klipper.

/Jon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.