Jump to content
Annons

Hittar inte Proteus VX i Cubase 5 Essential

Recommended Posts

Mr Morning Bell (oregistrerad)
Postat

Har laddat ner Proteus VX gratis från www.emu.com. När jag trycker F11 och ska ladda upp PVX hittar jag bara Halion och Prologue som följer med Cubase 5 E. Frågan är alltså: hur får jag in PVX i min vsti-lista?

Ljudkort: EMU 0404

Midiklav: EMU Xboard

Cubase version: 5 Essential

Windows 7

Annons
Postat

Förmodligen ligger .dll-filen i fel mapp, flytta den till rätt VST-mapp (typ "C:\Program Files\Steinberg\VstPlugIns" eller liknande) så ska det nog funka..

Postat
Förmodligen ligger .dll-filen i fel mapp, flytta den till rätt VST-mapp (typ "C:\Program Files\Steinberg\VstPlugIns" eller liknande) så ska det nog funka..

Tack för råden. Tyvärr funkar det inte. Har även testat med andra vsti men får inte fram dom.. Inga andra tips?

Postat

Man kan ibland få uppdatera / göra en refresh i Plug-in information och den ligger under menyn devices och kolla samtidigt ( i Plug-in information) att alla pluggar har en bock framför sig annars syns de inte.

Postat
Man kan ibland få uppdatera / göra en refresh i Plug-in information och den ligger under menyn devices och kolla samtidigt ( i Plug-in information) att alla pluggar har en bock framför sig annars syns de inte.

Tack för tipset men har redan varit där och rotat utan resultat. Någon som har förslag på ett alternativ till Proteus VX?

Postat (redigerat)

Hur har du installerat pluggen? Jag har gjort det och det funkar ju som det ska.. men det var f#n va det låter stenålder om en del samplingar 😆

Se till att du uppdaterar både "Update" OCH "Update plug-in information".. så bör den dyka upp.. eftersom det är fråga om en sampleplayer, med väldigt daterade ljud skulle jag hellre rekommendera någon modern samplare och ladda in vanliga samplingar, om du inte vill åt det dåtida ljudet vill säga..

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.