Mr Morning Bell (oregistrerad) Postat 13 mars 2010 Postat 13 mars 2010 Har laddat ner Proteus VX gratis från www.emu.com. När jag trycker F11 och ska ladda upp PVX hittar jag bara Halion och Prologue som följer med Cubase 5 E. Frågan är alltså: hur får jag in PVX i min vsti-lista? Ljudkort: EMU 0404 Midiklav: EMU Xboard Cubase version: 5 Essential Windows 7
stegrarn Postat 13 mars 2010 Postat 13 mars 2010 Förmodligen ligger .dll-filen i fel mapp, flytta den till rätt VST-mapp (typ "C:\Program Files\Steinberg\VstPlugIns" eller liknande) så ska det nog funka..
Mr Morning Bell (oregistrerad) Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Förmodligen ligger .dll-filen i fel mapp, flytta den till rätt VST-mapp (typ "C:\Program Files\Steinberg\VstPlugIns" eller liknande) så ska det nog funka.. Tack för råden. Tyvärr funkar det inte. Har även testat med andra vsti men får inte fram dom.. Inga andra tips?
Lundin Postat 21 mars 2010 Postat 21 mars 2010 Man kan ibland få uppdatera / göra en refresh i Plug-in information och den ligger under menyn devices och kolla samtidigt ( i Plug-in information) att alla pluggar har en bock framför sig annars syns de inte.
Mr Morning Bell (oregistrerad) Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Man kan ibland få uppdatera / göra en refresh i Plug-in information och den ligger under menyn devices och kolla samtidigt ( i Plug-in information) att alla pluggar har en bock framför sig annars syns de inte. Tack för tipset men har redan varit där och rotat utan resultat. Någon som har förslag på ett alternativ till Proteus VX?
Lundin Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 (redigerat) Hur har du installerat pluggen? Jag har gjort det och det funkar ju som det ska.. men det var f#n va det låter stenålder om en del samplingar 😆 Se till att du uppdaterar både "Update" OCH "Update plug-in information".. så bör den dyka upp.. eftersom det är fråga om en sampleplayer, med väldigt daterade ljud skulle jag hellre rekommendera någon modern samplare och ladda in vanliga samplingar, om du inte vill åt det dåtida ljudet vill säga.. Redigerat 27 mars 2010 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.