Jump to content
Annons

jkn - alone in rio de baja (eller nåt)


jkn

Åt vilket håll?  

  1. 1. Åt vilket håll?

    • 1. Höger
      0
    • 2. Vänster
      0
    • 3. Upp
      0
    • 4. Ner
      0
    • 5. Framåt!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: alone in rio de baja..

ARTIST/GRUPP:jkn

GENRE:ny-pop

LÅTLÄNGD:2:40 kanske

KOMPOSITÖR:jkn

PRODUCENT:jkn

EV. MEDVERKANDE:moi

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3 (256kb)

STORLEK:dryga fem mb.

STATUS: jätte-skissig.

LÅTLÄNK:

http://www.angelfire.com/mech/jkn/jkn_050109_rocknroll.mp3

...kopiera och klistra in länken i adressfältet.

Nyvaken och yr har jag efter en tid i hemstudion, pulat ihop ett par grejer till ett band jag tänkte starta. Allt väl så här långt, dock skulle jag vilja ha kvalificerad hjälp med ett av alstrena, man blir liksom hemmablind. Går detta att lyssna på? Vad tycks? Vad göra? Tacksam för hjälp, skall presentera den på tisdag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Upplever den som lite tjatig och enformig. Inget som fängslar mig. Och den där tjocka bas trumman eller vad det är, som ligger stämmer inte riktigt in med resten av trummorna på något vis. Annars låter själva mixen rätt vettigt, men tråkigt. Inga roliga kommentarer, men det är väl vad jag kände när jag lyssnade på det. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplever den som lite tjatig och enformig. Inget som fängslar mig. Och den där tjocka bas trumman eller vad det är, som ligger stämmer inte riktigt in med resten av trummorna på något vis. Annars låter själva mixen rätt vettigt, men tråkigt. Inga roliga kommentarer, men det är väl vad jag kände när jag lyssnade på det. :/

Mycket möjligt att den är lite för tjatig, antar att jag måste jobba på den ett tag till. Tack för tipset om bastrumman förresten, upptäckte det själv - och har åtgärdat.

Link to comment
Dela på andra sajter

gitarrerna är intressanta, och refrängerna är de starkaste partierna i låten... känns som om verserna är lite enformiga....

Annars har refrängerna varit det som jag tvekat mest inför, där ser man! Skall presentera låten imorrn för nya bandet - basisten får hjälpa till lite då antar jag.

Tack för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som rundar nästan...?!? Är det kaggen?

Annars var den rätt cool, om man gillad väldigt avskalad musik 🙂

Det borde vara kaggen, då det ligger en kompressad golvpuka ovanpå - antar att det ger en effekt av rundgång, den effekten har jag dock backat av lite på. Har faktiskt mixat om hela låten, dock inte lagt upp en ny version.

Tack för uppmuntran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...