Jump to content
Annons

Lite ny musik.


Musiker

Vad tyckte du om låten?  

9 röster

  1. 1. Vad tyckte du om låten?

    • 1 - Fy vad kasst.
      0
    • 2 - Nja, det kan bli bättre.
      3
    • 3 - Funkar väll, men...
      1
    • 4 - Inte långt kvar.
      4
    • 5 - Lysande.
      0


Recommended Posts

Här kommer då lite nyproducerad musik som jag och en kompis gjort. Lyssna gärna och tyck.

* LÅTNAMN: All I Want Is You

* ARTIST/GRUPP: The Downtowns

* GENRE: Rock/Pop

* LÅTLÄNGD: 3.06 min

* KOMPOSITÖR: Erik Sätterström

* PRODUCENT: Johan Nordin (jag) och Erik Sätterström

* EV. MEDVERKANDE: Inga andra

* INSPELNINGSÅR: 2004/2005

* FORMAT: mp3 (128 kbit/s)

* STORLEK: 2,84 MB

* STATUS: Färdig skiva (demo).

* LÅTLÄNK: All I Want Is You

Redigerat av Musiker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Upp med orgeln och balansera gitarrerna bättre och sen hör jag mest pianot till höger vilket stör mig lite. Tamburinen ligger störande mycket till vänster också enligt mina öron så det saknas lite i mitten av ljudbilden.

Lite haffsiga trummor och sången kunde varit bättre men annars en mysig liten låt 😉

absolut värd att jobba vidare på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för svaret. Vi kunde nog ha jobbat mer med mixningen precis som du säger. Kompisen som jag spelade in med var tvungen att åka tillbaka till Stockholm där han pluggar, så vi hann det vi hann... Egentligen en dålig ursäkt men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tankarna för mig rätt snabbt till JmyHaxe Beatbox...särskilt med det där midipiano-kompet med noll-attack!

Däremot tycker jag att solot inget har i den låten att göra och trummorna ska ju skramla!

Det känns lite som låten är producerad utan ett tydligt mål vad det gäller ljudbild och känsla.

Toppbetyg för låten i sig dock! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hygglig låt och mysigt och lugnt sound. Sticker inte ut speciellt mycket. Undrar hur den skulle låta utan sång?

Musiken: Jag får associationer till Peter LeMarc, men man slipper gudskelov hans sångröst.

Tycker att solot sitter bra i låten.

Låten skulle tjäna på att bli råare - tuffa till den. Spela lite råare.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips! Man kanske skulle tuffa till den som du sa nemo. Skramligare trummor och råare sound. Det skulle funka väldigt bra faktikst...

Anledningen till att det inte blev så var nog att vi spleade in fler låtar, där två av låtarna var lungna, så då blev atomatiskt de andra tre lite softare också. Vi hade som mål att göra nån sorts Ryan Adams, Bob Dylan aktig grej.

Kan lägga upp fler låtar så får ni höra vad ni tycker om dem.

MVH Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra melodi och sången passar fint i genren tycker jag.

De instrumentala partierna känns lite "off". Låter lite allmän jam-session på nåt sätt. Tycker inte de tillför låten särskilt mycket.

Lite mer attityd och lite mindre piano/orgel om jag får välja. (Trots att jag är keybordist själv)

Men som sagt...en bra låt.

/Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjung gärna ut lite mer och kanske slipa till rösten så att den håller lite bättre? alt. hitta någon som sjunger lite bättre? (hoppas inte någon tog illa upp)

Det låter som att sångaren är rejält ung (typ nästan i målbrottsålder...)??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...