Jump to content
Annons

Väldigt lågt ljud i mikrofonen i Windows 7


Aleph

Recommended Posts

Jag har lite problem med att få upp volymen i micken sedan jag gått från XP till Win 7. Det är lite annorlunda saker att fippla med mot vad jag tidigare var van med i XP. Så jag tänkte kolla om någon har lösningen på det hela.

Jag har ett Soundblaster X-Fi Xtreme Music och även om jag i creative console höjer micken på max så händer det ingenting. jag verkar heller inte hitta någon separat kanal för micken i Windows volymkontroll. Så micken verkar ligga på samma kanal som allt annat. När jag till exempel vill spela in sång i Samplitude så har jag svårt att höra mig själv mot musiken, även om jag i programmet höjer micken på max. Och att dra ner musiken till en visknivå är inget jag direkt gillar. 😄

Måste man aktivera micken på något konstigt sätt i Windows 7?

Edit

Högerklickar jag på volymkontrollen och väljer Inspelningsenheter så kan jag få fram Micken där. Men den står som avaktiverad. Jag vette tusan hur man aktiverar den.

Edit 2

Vet inte vad jag lyckades med nu när jag satt och pillade, men helt plötsligt funkar det att höja ljudet på micken som jag vill. Men nu har det blivit en 10-dels sekunds fördröjning på det jag säger i micken. 😉

Redigerat av Aleph
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag måste ha hjälp! 😆

Jag förstår inte alls hur man ska få igång mikrofonen i Windows 7. Jag har setat i flera dagar med detta och jag fattar verkligen ingenting. Hur tusan kan jag aktivera mikrofonen i Windows 7?

Jag har nu lyckats få upp ljudet och allting låter som det ska. Men programmen jag vill spela in sången i hittar inte mikrofonen. De ena programmet ger mig ett meddelande om Direct Sound Capture Initialization Error och det andra säger "Fel vid start av ljudenhet. Var vänlig kontrollera inställningarna på enhetens ingångar och projektets samplingsfrekvans". Allting går i 44 100 så jag förstår inte vad problemet är.

Ingen som vet vad detta kan bero på? Jag kan tamejtusan inte spela in mina låtar! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...