Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är heltorsk på Axe Fx. Men inte på priset. Om ett litet företag bygger en värstingpryl, där varenda pinal är av toppklass, och tillverkningen dessutom är både småskalig och sker i ett "höglöneland" så är det klart att det blir dyrt. Men om någon av branschens giganter börjar masstillverka en "Axe Fx i plast" i ett låglöneland så borde det väl bli rätt billigt, och sälja som bara den. Eller? Så varför finns det ingen "Plast-Axe" ännu? När kommer den? Och vem är det som kommer att tillverka den? Vad tror ni gott folk?

Annons
Postat
Ny på att hänga på forum? Länka till det du startar trådar om! 😉

http://www.fractalaudio.com/

Nja, inte särskilt. Men ny här är jag ju. :rolleyes: Dock. Vete katten vad poängen med att länka till Axe:ens tillverkare hade varit. Att Axe Fx existerar vet vi ju redan. (Med "vi" menar jag vi alla som är det minsta intresserade av gitarrstärkarsimulering.) Frågan gällde ju vad som är på g hos andra tillverkare, och om jag hade haft länkar till det jag inte vet existerar, och därför startar en tråd om, så hade jag ju inte behövt starta tråden 😉

Postat
Nja, inte särskilt. Men ny här är jag ju. :rolleyes: Dock. Vete katten vad poängen med att länka till Axe:ens tillverkare hade varit. Att Axe Fx existerar vet vi ju redan. (Med "vi" menar jag vi alla som är det minsta intresserade av gitarrstärkarsimulering.) Frågan gällde ju vad som är på g hos andra tillverkare, och om jag hade haft länkar till det jag inte vet existerar, och därför startar en tråd om, så hade jag ju inte behövt starta tråden 😉

Har sett den men aldrig hört den. Nästa steg är väl att ren digital simulering skall bli lika bra eller bättre än en riktigt förstärkare, eller kanske inte ... jag tycker att de flesta digitala pluggar inte lever upp till en riktigt bra mickad bra rörförstärkare som får jobba så hårt att rören bågnar. Det finns undantag men det finns inget som jag hört fixar den ljudbilden på egenhand; man får köra en ampplugg, en cabplugg, en kompressor, en dist, lite chorus osv.

Men jag vet inte - har Axe Fx verkligen tagit något ytterligare ett steg? Försöker inte vara sarkastisk, har hört att den skall vara bra men aldrig hört den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.