Jump to content
Annons

Vilken Mac Mini ska jag köpa?


amb01

Recommended Posts

Som rubriken säger så vill jag alltså köpa en Mac Mini att köra Pro Tools LE på. Vilken modell tycker ni jag ska satsa på? Klarar jag mig med den billigaste: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=409770

Tänkte bara ha den hemma att spela in musik med, kommer mest använda lite pluggar och så, t.ex EZ Drummer. Ingen jätteavancerad studioinspelning alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad för typ av studio inspelning. Inlägget säger inte ett skit kort sakt. Omöjligt att svara på. Beskriv lite.

Jag ska spela in lite, en symfoniorkester, 32 kanaler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en Mac Mini med ungefär samma specar, fast med 4 GB RAM, som

jag kör PT Le 8 på. Den rullar på väldigt bra faktiskt när man kör mycket ljudspår

och pluggar, den är lite kinkigare när man kör mycket mjukvaruinstrument och så.

Sätt i så mycket RAM som möjligt kan rekommenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var mest lite ironisk och menade 32 som ett exempel, fast audiospår, spela in samtidigt. Och då hållar inte den länge 😏

Men vad ska du göra? Fortfarande inte svarat på frågan?. Ska du hålla på med det inbyggda pluggarna, lite samplers osv, vilken omfattning? Inspelning av band, elektronisk musik.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Trummor med EZ-drummer. Sen spela in gitarrer med Amplitube. Och så vill jag kunna köra några pluggar till, jag har kopplat keyboard via MIDI. Så med den brukar jag lägga stråkar, bas och andra instrument. Ingen inspelning av band. Sitter bara själv och leker på hobbynivå.

Redigerat av amb01
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite dumt att köpa en äldre Mini; de nyare är inte mkt dyrare:

http://store.apple.com/se/browse/home/shop...family/mac_mini

Se till att ha 4Gb minne samt en extern FW hårddisk för ljudfilerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...