Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har funderat lite...

Om vi säger att jag har ett trumset uppmickat och kopplat till ett ljudkort (som till exempel MOTU 8PRE) och då använder alla åtta ingångar till mickar för trummorna, och samtidigt vill kunna spela in sång, linad gitarr e.d...

Hur fungerar det att köra resten av ingångarna via en synth, som till exempel denna; Roland Fantom G8 som har en fantommatad XLR-input.

Jag förstår att jag kan behöva koppla det via en preamp först, men eftersom jag ändå planerat att skaffa något sådant i synthväg, vore det ju smidigt att fixa gitarr och sång den vägen, och samtidigt slippa köpa ett extra ljudkort.

Vad säger ni? 😏

Annons
Postat (redigerat)

Tyvärr säger jag. Mikingången på Fantom G8 är för att spela in egna samplingar. Att du kan skicka audio från synten via USB gör heller inte synten till ljudkort till din dator.

Om du skulle växa ur en 8PRE, köp ett ljudkort med ADAT-ingång (t ex MOTU 828mk3). Sedan använder du ditt 8PRE som enbart 8 mikpreampar med ADAT-utgång in i ljudkortet.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.