Jump to content
Annons

PT-hårdvara tillsammans med "icke"PT-mjukvara?

Recommended Posts

Eco (oregistrerad)
Postat

Att man måste ha Pro Tools hårdvara för att deras mjukvara ska funka vet jag....

men finns de någon spärr eller liknande för en situation tvärtom...dvs kan jag använda tex digi002 med vilket sequencerprogram jag vill och skulle den då funka som controller med sina reglar o så...

skulle de funka felfritt, delvis eller inte alls?

kan det vara någon skillnad me digi002 rack-versionen?

tacksam för ev. svar 😏

Annons
Postat

Som Tobbe säger så ska du kunna använda andra sequensers med digi hårdvaran så länge dom stöder ASIO (PC) eller CoreAudio (Mac OSX). Med dessa sk drivare så kommer du åt både in och utgångarna på digi hårdvaran, dock inte reglarna, syftar på digi 002 (den med reglar alltså).

Väljer man istället en 002r med en Command 8 så ska det inte vara några problem då C8 pratar midi (vilket alla sequensers gör).

Kommunikationen med 002’s reglar ligger längre ner i koden och är inte helt enkel att frilägga för tredjepartare. Skillnaden mellan dessa reglar på dessa enheter är upplösningen, 002 har 1024 steg, dvs samma som control 24’n.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.