Jump to content
Annons

Line 6 Spider 4, 75w Eller Peavey Vypyr, 75w?


sosper

Recommended Posts

Hej. Det är dags att köpa en ny stärkare.. och valen står mellan Line 6 Spider 4, 75w Eller Peavey Vypyr, 75w?

Jag vill att förstärkaren ska kunna hantera Distad rock samt Metal.. sen så har jag planer på att spela in med dem med hjälp av ett ljudkort och en Sm 57 Mick.

Är det någon som har något att tillägga till dessa förstärkare, angående vilken som är bättre? 😄

Någon anonym kommenterade på youtube att om man vräker på hög volym med line 6 så låter det skit men jag vet inte :S

Redigerat av sosper
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Jo Line6 har ju fått kritik för att deras spiderstärkare inte tål något större tryck. Men tror det gällde 30wattaren. Men det kanske gäller även 75w? Inte en aning och vet inte om deras nya version 4:an är så mycket bättre. Bara spelat på deras 30w i butik. Line6 är inte kända för sina effekter direkt och Peavy Vypyr har jag inte testat än. Men av det man har hört på tuben låter klart Vypyr bättre. Men det är bara gå till närmsta butik som har både och och testa. Ja om du nu inte har det så illa att du inte har något i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Line6 har ju fått kritik för att deras spiderstärkare inte tål något större tryck. Men tror det gällde 30wattaren. Men det kanske gäller även 75w? Inte en aning och vet inte om deras nya version 4:an är så mycket bättre. Bara spelat på deras 30w i butik. Line6 är inte kända för sina effekter direkt och Peavy Vypyr har jag inte testat än. Men av det man har hört på tuben låter klart Vypyr bättre. Men det är bara gå till närmsta butik som har både och och testa. Ja om du nu inte har det så illa att du inte har något i närheten.

Jag köpte line 6 iv spider 150 watt och kan säga att den kan man krema på en jävla massa med + att den är ganska trävlig med alla funktioner och kan även spela inn med den. Har en kompis som bara har rörförstärkare och spelar i band och han blev förvånad hur bra den låter och sa att den är det inga problem att spela gig med. men jag kan häller inte jemföra med peavy men jag är supernöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker om Spiderstärkaren (75w) var att den lät jäkligt onaturligt. Dåligt med snygg mid, disten va för vass och så vidare. Då menar jag alltså att jag tycker äcen den låter lite för onaturligt för metal, nu har jag inte kört med just den peavyn, men jämför jag andra peavys som jag lirat på med en Line 6, vinner Peavy solklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...