Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick veta att vi inte kan hyra in oss i min drömlokal, stort och högt i tak, byggt som studio pÄ 90 talet, otoroligt skön akustik. Det gÀng som repar dÀr vill inte ha dit nÄgra fler. Och har de lagt ner jobb pÄ att mÄla och rusta, samt att de har en massa utrustning dÀr förstÄr jag dem. Det sura Àr att jag vet att de inte anvÀnder lokalen, de hinner inte spela nÄt pga jobb i egna företag mm. Jag som var sÄ sugen att dra igÄng inspelandet med bandet, tycker jag har lÀrt mig anvÀnda de grejer jag har tillrÀckligt bra nu för att inte man ska lÀgga ner jobb i onödan, och göra dundertabbar. FÄr vÀl spela in fler plojt plojty-grejer hÀr hemma i jakt pÄ nÄn bra lokal. Att spela in i vanliga trÄnga fyrkantiga replokaler Àr nog mestadels bortkastat, jag vill ha stort som i Abbey Road om det gÄr. Och att sitta hemma och göra "trickinspelningar" Àr jag sÄ less pÄ. Mullrande trummor och fetflÀsks raggarbas Àr det jag drömmer om pÄ nÀtterna. Har tÀnkt pÄ special trumuppmickning varenda dag i tvÄ Är, sen blir det bara ingenting! :rolleyes:

FörvÀntar mig inga svar/lösningar pÄ det hÀr, vill mest gnÀlla av mig. Kanske mÄnga av er andra som hamnat i samma sits.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
🙂 En klassiker.
Postat
😛 En klassiker.

Ulvesson Àr min favorit! Som hans rollfigur Àr dÀr i Lorry, sÄ Àr vÀl jag pÄ riktigt i huvet. Typ.

Min drömlokal ligger högre upp i samma hus som ni ser hÀr. Gitarren Àr den jag sÄlde för ett tag sen. Inne i lokalen syns min Fender The Twin och MarshallÄdan jag spelade pÄ förr. LÄsanordningen och nyckeln Àr av lite ovanlig sort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.