Jump to content
Annons

Bytte från Vista till XP, nu funkar det inte.


Mr163

Recommended Posts

Hej alla.

Bytte idag från windows vista till windows xp och allting har fungerat precis så som det ska. Datorn egna ljudkort grafikkort allt fungerar. Men när jag skulle installera drivrutiner för min Esi quatafire 610 så gick allting så som de ska. Efter att enheten har lagts på datorn så vill dom att man startar kortet och låter ESI-Programmet leta efter den. Datorn säger att den är installerad korrekt men ESI hittar inte ljudkortet. Så därför installeras den inte korrekt och ja kan inte använda den.

Sen efter att ha laddat ner drivrutiner till xp för min M-audio Keyrig 49 så installerade jag allt som vanligt. Inga problem uppstod. Men när ja ska använda Keyboarden på mina musikprogram så visar den inte upp.

Vad är det jag ska göra?

Borde jag byta tillbaka till vista?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej alla.

Bytte idag från windows vista till windows xp och allting har fungerat precis så som det ska. Datorn egna ljudkort grafikkort allt fungerar. Men när jag skulle installera drivrutiner för min Esi quatafire 610 så gick allting så som de ska. Efter att enheten har lagts på datorn så vill dom att man startar kortet och låter ESI-Programmet leta efter den. Datorn säger att den är installerad korrekt men ESI hittar inte ljudkortet. Så därför installeras den inte korrekt och ja kan inte använda den.

Sen efter att ha laddat ner drivrutiner till xp för min M-audio Keyrig 49 så installerade jag allt som vanligt. Inga problem uppstod. Men när ja ska använda Keyboarden på mina musikprogram så visar den inte upp.

Vad är det jag ska göra?

Borde jag byta tillbaka till vista?

Är alla enheter installerade i enhetshanteraren/device manager i XP? Inga röda eller gula "skyltar"?

Tycker du kan googla lite på ditt ljudkortsnamn och/eller gå in på tillverkarens forum.

Att byta tillbaka skulle jag inte göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla enheter installerade i enhetshanteraren/device manager i XP? Inga röda eller gula "skyltar"?

Tycker du kan googla lite på ditt ljudkortsnamn och/eller gå in på tillverkarens forum.

Att byta tillbaka skulle jag inte göra

japp, allting är perfekt installerat och ja gör precis så som de står på manualen + följer visningarna under installationen. När jag hade vista krånglade det aldrig med installation.

Läste lite noga på manualen så står det att det ska vara Windows XP med Service Pack 1 installerat.

jag har Service Pack 2, kan det bero på det?

Jag har inga drivrutiner för firewire enheten, alltså själva PCI Firewiren där inne. Kommer det uppstå några drivrutins problem med Firewire ifall ja inte hittar till vista. Ifall ja skulle gå över till vista igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...