Jump to content
Annons

Synka två datorer mellan varandra.


FredKing

Recommended Posts

Hej.

Jag har en laptop PC och en stationär PC. Jag kör Cubase 5 (64-bitars) på stationär PC och Sibelius 6 (64-bitars) på laptopen. Jag skulle vilja synka ihop PC 1 med PC 2 dels för att smidigt kunna flytta filer och kunna låta Cubase 5 i PC 1 kunna styra Sibelius 6 i PC2. Hade jag haft två stycken ljudkort hade detta inte varit något problem då man kan synka via midi, men nu har jag bara ett ljudkort. Så jag undrar om det är möjligt att kunna synka PC1 och 2 via USB-kabel och att PC1 hittar PC2 som en flyttbar disk för att lätt kunna flytta över filer och projekt.

Och ifall man kan skicka midisynk-signaler mellan datorerna via USB?

Jag vet inte om detta är möjligt men det skulle vara intressant om det gick.

M.v.h.

Fredking

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan ta lite tid att flytta filer beroende på vad för trådlöst han har. Nätverksladd går det med, snabbare och pålitligare. Hur du gör för att styra en annan dator/program smidigt har jag ingen aning. Du kan ju använda vnc. Då kan du styra hela den andra datorn, se dens skärm osv men det är ju inte direkt smidigt. Hackar och krånglar.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...