Jump to content
Annons

Spela in mig själv för att lyssna, enkel, liten grunka, Minns ej namn ! Hjälp !


Neandertalaren

Recommended Posts

Hej ! Ja är nu utomordentligt trött på min urusla diktafon som distar konstant när man spelar upp musik ur den ! Ja är gitarrist, och vill ibland spela in mig själv när ja övar, men inte sitta framför en dator (för den avleder uppmärksamheten), och letar efter en enkel inspelnings grunka, likt en diktafon, men med hyggligare ljudkvalitet så man hör tydligt vad man gör. Har sett folk som har nån sorts diktafon med supergrym upptagning (dock kanske rätt dyra?), vet inte vad jag är ute efter, men har Du förstått någorlunda så kanske Du har något tips ? Skulle bli glad för visdom !

Med vänliga hälsningar, Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Känner mig hemsk, men finns det något Billigare allternativ tror du ? 😛 500-1000 kr kanske ?

Tack för svar iallafall !

MVh Erik

Har inte testat själv, men kolla in Line6 Backtrack, den e gjord för gitarristen för att enkelt och snabbt kunna spela in grejer. Har varit sugen på att skaffa en själv för att spela in enkla idéer på så man inte glömmer bort nått som e bra 😄 Backtrack kostar strax under 1000:- på thomann iaf...

http://line6.com/backtrack/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...