Jump to content
Annons

Tips på pluggar till Cubase 5


Garbom

Recommended Posts

Hola!

Sitter och jobbar nu i Cubase 5, märker att inga waves pluggar går längre? stämmer va?

Någon som har lite tips på pluggar att skaffa?

har förut använt mig mycket av Waves SSL pluggar och de där, RComp, Rverb, osv osv osv. Och om någon snabbt kan säga om det är så att man nu kan enkelt med 5ans tuner gå in och rita upp hur man vill att den ska rätta? eller typ läsa av sånginspelningen och sedan gå in och rätta själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Jag förstår inte vad du vill ha hjälp med?

Tips på pluggar till cubase eller hur Variaudio fungerar?

EDIT: Waves inte går längre? Nu får du förklara... 😛

Crackade pluggar, vad annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Diehard:

Mjo, jag tänkte först skriva att "piratpluggar har en tendens att inte fungera ibland" men sådana påhopp brukar ogillas på detta forum så jag höll tungan i styr. Jag bad istället lite sarkastiskt om en förklaring till varför de ej fungerar...

You said it

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det mot förmodan inte skulle handla om piratkopior, så ska man kanske nämna att man bör uppgradera pluggarna till native VST-format, eftersom Cubase4 och senare inte har stöd för DirectX-pluggar. En annan möjlighet är att köra de gamla pluggarna via en wrapper, men det kan funka lite si och så ibland...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...