Jump to content
Annons

Ny mikrofon (MXL 9000)

Recommended Posts

Lazukic (oregistrerad)
Postat

Hallå, hallå! Detta är min första forumtråd, men har varit medlem här ett tag och spanat rundor 😄

Men till topic:

Jo jag vill uppgradera min studio lite grann, eller snarare mikrofonen.. Har just nu en "JJlabs BMC2", inte jättebra kvalité men duger absolut för nybörjaren =)

Länk: JJlabs BMC2

Och har kollat på den här: MXL 9000

Är inte alls kunnig på det här med mikrofoner och dess egenskaper, men gör jag ett bra val?

Använder mikrofonen för sång och gitarr.

Prenumererar på en snubbe på YouTube som har den MXL 9000 mikrofonen och får mycket bra kvalité på sin musik, kolla gärna:

www.youtube.com/ortopilot

Använder ett USB ljudkort - "Edirol UA-25"

Har ni några andra mikrofoner ni kan tipsa om annars,- som ligger runt 1000-1500kr för bra kvalité?

Tack på förhand 😄

Annons
Postat

Jag är ingen expert, men alla som varit med ett tag säger att de billigare rörmickarna inte är nåt vidare, det är bättre att köpa utan rör. Jag har testat ett par billiga rörmickar också, de lät sämre och brusade mer än den ADK 51 jag hade då, och då var rörmickarna lite dyrare, kommer inte ihåg modellen, lämnade tillbaka dem direkt.

Jag har både Röde NT2-A och NT1-A, den senare låter skitbra på gitarr, skulle lätt sätta 20 kr på att den låter enormt mycket bättre än ditt MXL-förslag. Den är världens tystaste mick bla. Jag skulle absolut ha satsat ett par hundra till och köpt Röden. Thomann har ljudprov på den med:

http://www.thomann.de/se/rode_nt1a_inkl_sm...embranmikro.htm

Lazukic (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket, Guitar Nilsson!

Jag har rätt så låg budget, går skolan och jobbar inte annars så tänkte jag kunde hitta ett billigt och bra val för pengarna, men det är nog som du skrev- "men alla som varit med ett tag säger att de billigare rörmickarna inte är nåt vidare"

Men dom där AKG Perception 200/Studio Projects B1, folk tycker att dom ger betydligt mer än vad dom kostar, någon som har mer koll på dom? :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.