Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag använder mig av Cubase LE 4 och Lexicon Lambda.

När jag ska spela in så öppnar jag Cubase, och skapar ett nytt projekt, lägger till en ny Audio Track.

Jag har vredet på ljudkortet längst till vänster ( Direct ), och då kommer det ljud ur högtalarna. När jag sedan ska spela upp det jag spelat in så vrider jag vredet på ljudkortet längst till höger ( Playback ). Men det kommer inget ljud ur högtalarna.

Jag har provat att gå in på Devices och ändrat fram och tillbaka men ingenting blir bättre...

Hur ska jag göra?

MVH

CArebratt

Annons
Postat (redigerat)

Kolla först och främst att du får signal ut från Cubase till din Lexicon mjukvarumixer. Får du inte det är det fortfarande inställningarna i Cubase såklart.

Kolla så att outputs är rätt valda i Cubase connection manager (tryck F4 i ett projekt), och att du har rätt output på ditt audiospår.

Redigerat av desvaenger

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.