Jump to content
Annons

Metallicas recept


gzede (oregistrerad)

Recommended Posts

gzede (oregistrerad)

man kan ju höra om det är metallica bara genom att höra kicken en gång. och vad jag undrar är om någon vet vad det är för mikar/speciella idéer och inställningar som ger det där tunga metallicasoundet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
Garylee (oregistrerad)

En fast tejpad femkrona där klubban slår mot skinnet och en bra mikrofon så är du iallafall i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garylee (oregistrerad)

Du får klickande attack i anslaget (femkronan ska alltså vara fasttejpad på skinnet där klubban slår emot). Nöter rätt mycket på skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får klickande attack i anslaget (femkronan ska alltså vara fasttejpad på skinnet där klubban slår emot). Nöter rätt mycket på skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Hmm... har inget trumset... men om jag hittar nån kanin, flår den, spänner upp skinnet och tar ett basebollträ med en t-shirt längst ut o slår allt ja kan o spelar in de... blir de samma effekt tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får klickande attack i anslaget (femkronan ska alltså vara fasttejpad på skinnet där klubban slår emot). Nöter rätt mycket på skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Finns speciella plattor avsedda att användas på samma sätt som femkronan. Är större och sliter mindre på skinnet. Kick-disc tror jag man kallar det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får klickande attack i anslaget (femkronan ska alltså vara fasttejpad på skinnet där klubban slår emot). Nöter rätt mycket på skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Finns speciella plattor avsedda att användas på samma sätt som femkronan. Är större och sliter mindre på skinnet. Kick-disc tror jag man kallar det..

En sån här:

Kickpad

Trä/plast-klubba istället för filt ger oxo mer klick

Lite EQ-knuff vid 4-5000 Hz ger oxo klick

Vem är Jan Ullrich förresten 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

.. Dom tejpade fast den danske cyklisten(?) Jan Ullrich på skinnet, så att Lars kunde kicka på honom lite grann... 🙂

😉

För att återgå till ämnet, glömde jag även nämna mickplaceringen. Inne i trumman, ca 1 dm från slagskinnet, lite offset från klubban, men riktad mot klubban ger oxo mer attack än o ha micken utanför

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...