Jump to content
Annons

Metallicas recept

Recommended Posts

gzede (oregistrerad)
Postat

man kan ju höra om det Àr metallica bara genom att höra kicken en gÄng. och vad jag undrar Àr om nÄgon vet vad det Àr för mikar/speciella idéer och instÀllningar som ger det dÀr tunga metallicasoundet?

• 4 veckor senare...
Annons
Garylee (oregistrerad)
Postat

En fast tejpad femkrona dÀr klubban slÄr mot skinnet och en bra mikrofon sÄ Àr du iallafall i nÀrheten.

Postat
En fast tejpad femkrona dÀr klubban slÄr mot skinnet och en bra mikrofon sÄ Àr du iallafall i nÀrheten.

Vad hjÀlper femkronan till?

*pst*

Garylee (oregistrerad)
Postat

Du fĂ„r klickande attack i anslaget (femkronan ska alltsĂ„ vara fasttejpad pĂ„ skinnet dĂ€r klubban slĂ„r emot). Nöter rĂ€tt mycket pĂ„ skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Postat
Du fĂ„r klickande attack i anslaget (femkronan ska alltsĂ„ vara fasttejpad pĂ„ skinnet dĂ€r klubban slĂ„r emot). Nöter rĂ€tt mycket pĂ„ skinnet men blir bra resultat. Testa och se 😛

Hmm... har inget trumset... men om jag hittar nÄn kanin, flÄr den, spÀnner upp skinnet och tar ett basebolltrÀ med en t-shirt lÀngst ut o slÄr allt ja kan o spelar in de... blir de samma effekt tro?

Postat

Jag har hört nÄgon gÄnga att Metallica, till deras svarta album, anvÀnde bÄde Jan Ullrich och midi-ljud kombinerat, vilket gav ett eget "kick-ljud"!

Postat

Finns speciella plattor avsedda att anvĂ€ndas pĂ„ samma sĂ€tt som femkronan. Är större och sliter mindre pĂ„ skinnet. Kick-disc tror jag man kallar det..

Postat

Finns speciella plattor avsedda att anvĂ€ndas pĂ„ samma sĂ€tt som femkronan. Är större och sliter mindre pĂ„ skinnet. Kick-disc tror jag man kallar det..

En sÄn hÀr:

Kickpad

TrÀ/plast-klubba istÀllet för filt ger oxo mer klick

Lite EQ-knuff vid 4-5000 Hz ger oxo klick

Vem Ă€r Jan Ullrich förresten 😆

Postat

.. Dom tejpade fast den danske cyklisten(?) Jan Ullrich pĂ„ skinnet, sĂ„ att Lars kunde kicka pĂ„ honom lite grann... 🙂

Sorry, lite bakis och lĂ€ttroad idag.. 😉

Postat
.. Dom tejpade fast den danske cyklisten(?) Jan Ullrich pĂ„ skinnet, sĂ„ att Lars kunde kicka pĂ„ honom lite grann... 🙂

😉

För att ÄtergÄ till Àmnet, glömde jag Àven nÀmna mickplaceringen. Inne i trumman, ca 1 dm frÄn slagskinnet, lite offset frÄn klubban, men riktad mot klubban ger oxo mer attack Àn o ha micken utanför

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.