GIGAN (oregistrerad) Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Hej i Julstressen! Det har blivit dags att spela live igen och jag skulle helst vilja ta med mig de vst ljud jag samlat på mig, under tiden jag bott i Studio-idet! Har en bra pc musiklap, men undrar vad använder ni för system för att hantera ljuden? Jag har haft V-stack tidigare, men känner mig lite begränsad av det? Det kan bero på att jag inte uppdaterat varken mig själv, eller mjukvaran. Men vad finns i övrigt? Har kikat lite på chainer, men vet inget om det. Ni som kör med PC lappar på scen, hur gör ni & hur funkar det? I väntan på mannen i rött! 😄 GIGAN
GIGAN (oregistrerad) Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Hej i Julstressen! Det har blivit dags att spela live igen och jag skulle helst vilja ta med mig de vst ljud jag samlat på mig, under tiden jag bott i Studio-idet! Har en bra pc musiklap, men undrar vad använder ni för system för att hantera ljuden? Jag har haft V-stack tidigare, men känner mig lite begränsad av det? Det kan bero på att jag inte uppdaterat varken mig själv, eller mjukvaran. Men vad finns i övrigt? Har kikat lite på chainer, men vet inget om det. Ni som kör med PC lappar på scen, hur gör ni & hur funkar det? I väntan på mannen i rött! 🙂 GIGAN Bump 🥰
brojd Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Varför skapar du inte bara ett projekt i ditt favoritprogram (Cubase, Pro Tools, Live, FL, Sonar etc.) och skapar kanaler/spår för de VSTi:er du vill använda och låter dem lyssna på olika midi-kanaler? Sätt allt i "record enable"-läge och välj vilket/vilka ljud som skall spelas genom att sända på de kanaler du önskar från din keyboard/kontrollenhet. Borde inte vara några större problem att sätta upp splittar eller liknande bara du har tillgång till manualen och/eller midi imp. tabellen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.