Jump to content
Annons

Problem med Audiophile 2496


Torrson

Recommended Posts

Hej!

Detta blir mitt första inlägg på det här forumet, så jag hoppas att det komemr på rätt plats. Jag har köpt ett nytt audiophile 2496, som tyvärr krånglar lite. Vid uppspelning av ljud hackar det och distar dessutom i själva hacken. Det blir värre om jag drar igång en annan process samtidigt - räcker med att jag startar upp explorer samtidigt som winamp. Är det någon som känner igen detta och isåfall vet hur man löser det?

MVH

Pontus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Detta blir mitt första inlägg på det här forumet, så jag hoppas att det komemr på rätt plats. Jag har köpt ett nytt audiophile 2496, som tyvärr krånglar lite. Vid uppspelning av ljud hackar det och distar dessutom i själva hacken. Det blir värre om jag drar igång en annan process samtidigt - räcker med att jag startar upp explorer samtidigt som winamp. Är det någon som känner igen detta och isåfall vet hur man löser det?

MVH

Pontus

Finns många trådar om det kortet.....tryck på sök-knappen så kommer det nog att ordna sig! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en P4 2,4 GHz med 512 Mb RAM samt windows xp. Jag har läst ett gäng av trådarna om kortet på detta forum och testat tipsen, men blir tyvärr inte mycket klokare. Är det någon som har någon mirakelmedicin, eller är min dator helt enkelt för dålig? Trodde inte att den var så allvarligt dålig...

MVH

Pontus

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att vara expert kan jag garantera att datorn räcker till. Om du inte har full hårddisk som Jokron skrev undrar jag om det gamla ljudkortet sitter kvar och du har en konflikt mellan detta och Audiophil? Eller ett i moderkortet integrerat ljudkort?? Plocka bort det gamla ljudkortet eller avvaktivera i enhetshanteraren. Kolla i under "ljud" i kontrollpanelen att rätt ljudkort och rätt drivrutiner används. Om tillverkarens dirvrutiner är installerade skall du ju ha en egen liten mjukvarumixer med en ikon längst ned till vänster vid klocksan. Slitit med massa liknande fel i början men jäddrar vad man lär sig på att bena ut det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Många program kräver exklusivitet från ljudkortet. T ex kan jag inte ha Winamp och Logic igång samtidigt. Bara ett av programmet får tillgång till ljudkortet.

Annars är det troligen inte din PC - du har en superburk jämfört med mig, utan snarare att du eventuellt har fel drivrutiner (finns nya att tanka hem på m-audios site), fel inställning i ditt studioprogram (helst ASIO) eller alltför liten buffer (dra upp ett steg i taget till du slipper hacken.)

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...