Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kopplat in mitt ljudkort (Line6 Pod Studio UX2) via USB till datorn. Får enbart ljud när jag går in i programmet POD Farm, tex om jag har en mic inkopplad eller en gitarr.

Hur gör jag för att få ljudkortet att fungera till annat? Vill ju kunna höra "datorns" ljud från det också, tex spela mp3-låtar...titta på film och sånt!

Jag har ett gammalt Soundblaster Audigy instoppat i burken sedan tidigare, kan det vara därför det knepar sig?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Du måste välja det som ditt standardljudkort under ljud i kontrollpanelen.

Postat
Du måste välja det som ditt standardljudkort under ljud i kontrollpanelen.

Tack! Antog att det var något liknande som var problemet. Jag är inne i kontrollpanelen och kikar nu men jag hittar inte var jag väljer att ha det som standardljudkort. Har WinXP kan jag tillägga...

HILFE ☺️

Postat
Tack! Antog att det var något liknande som var problemet. Jag är inne i kontrollpanelen och kikar nu men jag hittar inte var jag väljer att ha det som standardljudkort. Har WinXP kan jag tillägga...

HILFE ☺️

Sound and Audio Devises.

Postat
Sound and Audio Devises.

Tack! Har löst det nu, underbart ☺️ nu har jag en till fråga! Har en B1-Mic kopplad till mitt UX2-ljudkort. Hur gör jag för att använda denna mic när jag pratar i tex msn, skype, ventrilo...ja ni förstår!

Postat
Tack! Har löst det nu, underbart ☺️ nu har jag en till fråga! Har en B1-Mic kopplad till mitt UX2-ljudkort. Hur gör jag för att använda denna mic när jag pratar i tex msn, skype, ventrilo...ja ni förstår!

På samma vis som du ändrade uppspelningsljudkort i Windows (fast nu inspelning).

Postat
På samma vis som du ändrade uppspelningsljudkort i Windows (fast nu inspelning).

Har gjort, men det verkar inte fungera. Provade att gå in i Audacity och recca, men den tar inte upp något ljud alls. Får micen att fungera inne i POD Farm dock...hmm!?

Postat
Har gjort, men det verkar inte fungera. Provade att gå in i Audacity och recca, men den tar inte upp något ljud alls. Får micen att fungera inne i POD Farm dock...hmm!?

I dedikerade ljudprogram så kan det hända att du måste välja ljudkort även där.

Postat
I dedikerade ljudprogram så kan det hända att du måste välja ljudkort även där.

Tack igen! Har löst det nu. Men i MSN Messenger kan jag inte välja ljudkälla eller ens komma in bland ljudinställningarna.

Får upp denna ruta: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Ljud.JPG

Vad göra? Vill gärna kunna använda micen till ljudkonversationer över msn ☺️

Postat
Tack igen! Har löst det nu. Men i MSN Messenger kan jag inte välja ljudkälla eller ens komma in bland ljudinställningarna.

Får upp denna ruta: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Ljud.JPG

Vad göra? Vill gärna kunna använda micen till ljudkonversationer över msn ☺️

Om du har senaste verisionen av MSN så kansked det är under Verktyg - Konfiguera Ljud och Video

Postat
Om du har senaste verisionen av MSN så kansked det är under Verktyg - Konfiguera Ljud och Video

Det är där jag inte kommer in! När jag trycker så kommer rutan jag länkade upp. Riktigt konstigt :S

Postat
Det är där jag inte kommer in! När jag trycker så kommer rutan jag länkade upp. Riktigt konstigt :S

Har löst sig nu! Vet inte hur dock. Tror att jag startade om msn flera gånger + datorn.

Nu till en annan fråga: Hur får jag mina högtalare att fungera med mitt UX2? Vilka sladdar behövs och var ska dom kopplas? Har just nu ett 5.1 ljudsystem, men jag använder enbart 2 högtalare och baslådan som det är nu, Har läst att UX2:an inte stödjer 5.1 i vilket fall så 🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej stödjer inte 5.1 så det är bara två högtalare som gäller. Jag tror nog inte att du inte själv mycket snabbt fattar hur du ska koppla och vilka kablar som funkar. Allt står i manualen hur du kopplar. Det är inte så svårt anstränga sig själv lite.

Redigerat av DieHard
Postat
Nej stödjer inte 5.1 så det är bara två högtalare som gäller. Jag tror nog inte att du inte själv mycket snabbt fattar hur du ska koppla och vilka kablar som funkar. Allt står i manualen hur du kopplar. Det är inte så svårt anstränga sig själv lite.

Fick inte med någon manual, och har inte haft tid att leta fram någon på nätet än. (annars hade jag läst manualen, tro mig)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.