Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

De senare pluggarna frÄn EZ-drummer som Jazz, Twisted kit och Nashville vill inte ladda in i Cubase SX3, dÀremot i Cubase 5. Mina tidigare pluggar som Latin och Vintage fungerar dÀremot. Jag jobbar hellre i SX3 Àn Cubase 5 dÄ den senare bl. a. inte har stöd för direct X. Finns nÄn lösning?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja det dÀr Àr ju fÀllan med allt i dag. Det senaste Àr gjort för att fungera med nyare DAW eller datorer. Förr eller senare blir man alltid tvungen uppgradera för att hÀnga med. SX har ju nÄgra Är pÄ nacken nu sÄ...Kanske nÄgot vet nÄgot tips men tyvÀrr tror jag nog du fÄr acceptera att det Àr som det Àr: det Àr inte gjort för att fungera i nÄgon gammal DAW!

Postat

Hmmm..

Tror att jag lÀst nÄt om det pÄ Toontrack..NÄn uppgradering eller nÄt..Jag har inte "problem" pluggarna sÄ jag vet inte sÀkert..

Lite flashback dock frÄn nÄgot jag lÀst dÀr i samband med att jag skulle bestÀlla midi/fills/expansions packet...

Mike

Postat

Jag var inne pÄ Toontracks hemsida och hÀmtade uppdateringarna, men det hjÀlpte tyvÀrr inte. Felet Àr antagligen hos SX3 och det uppdateras inte lÀngre. NÀr jag vill anvÀnda pluggarna fÄr jag vÀl köra mitt Cubase 5 istÀllet. Irriterande...!

Postat

Det löste sej! Uppdateringen frÄn Toontrack för EZdrummer fungerade till Cubase 5 men inte till SX3, dvs nÀr EZ öppnades i SX3 stod version 1.0.0 att lÀsa pÄ EZ:s interface medans det stod 1.2.0 för C5. Det berodde pÄ att SX3 och C5 pekade pÄ olika EZdll-filer i olika VSTpluginmappar sÄ jag slÀngde den dllfil som SX3 pekade pÄ. DÄ hittade SX3 den andra dll-filen och det blev rÀtt.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Tur dĂ„ att du fick det att funka. Inte för att jag förstĂ„r varför man ska köra med SX nĂ€r man har 5:an. 😛

Postat

🙂

Tur dĂ„ att du fick det att funka. Inte för att jag förstĂ„r varför man ska köra med SX nĂ€r man har 5:an. đŸ˜Č

FrÀmsta anledningen Àr att C5 inte har stöd för directX vilket gör att gamla pluggar inte fungerar. Och att köpa nya kÀnns inte motiverat sÄ lÀnge jag Àr nöjd med dom jag har. Sen Àr det en massa saker i arbetsgÄngen jag vant mej vid i SX3 som inte fungerar likadant i C5. Visserligen har det tillkommit en del i C5 men dÀr har jag andra tillÀggsprogram som gör jobbet bÀttre, Melodyne och Voiceprocessor tex. Den senare en realtidsplug för pitchning.

Jag har skaffat varenda uppgradering av Cubase sen det startade men anvĂ€nt varannan, det hinner ju komma ut en ny version innan man hunnit sĂ€tta sej in i den gamla 😄 och projekten(lĂ„tarna) jag jobbar i för jag inte över i ny version av Cubase ut gör klart i befintligt Cubase. Nackdelen Ă€r att man inte hĂ„ller sej uppdaterad och kan följa med i tipsen frĂ„n Studiotidingen 🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det finns gratis vrapper för directx pluggar som du kan anvÀnda i Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.