Jump to content
Annons

Desktop Konnekt 6 + keyboard?

Recommended Posts

about (oregistrerad)
Postat

Hejsan allesammans! 😛

Jag undrar om det gÄr att koppla in ett midi keyboard till TC electronic's Desktop Konnekt 6?

Om det inte gÄr, vad kan man göra om man ÀndÄ vill ha det ljudkortet?

..och om det inte gÄr, vad finns det för alternativ pÄ bra ljudkort som ser ungefÀr lika ut? Tycker de andra "vanliga" ljudkorten verkar sÄ trÄkiga..

Tackar sĂ„ hemskt mycket för alla svar jag fĂ„r inom Ă€mnet! 😠

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej finns ingen miditillgÄng pÄ ett konnekt6. SÄ om du vill ha det kortet sÄ fÄr du ska skaffa ett midiinterface istÀllet för runt 400:- om du köper i butik hÀr i Sverige, typ den hÀr: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=182880 Men om det Àr ett usbmidikeyboard sÄ kör du givetvis bara in den i en ledig usbport.

Redigerat av DieHard
about (oregistrerad)
Postat
Nej finns ingen miditillgÄng pÄ ett konnekt6. SÄ om du vill ha det kortet sÄ fÄr du ska skaffa ett midiinterface istÀllet för runt 400:- om du köper i butik hÀr i Sverige, typ den hÀr: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=182880 Men om det Àr ett usbmidikeyboard sÄ kör du givetvis bara in den i en ledig usbport.

toppen dĂ„ vet jag, ett midiinterface kostade ju inte alls för mkt sĂ„ de blir de tvĂ„ ihop 😼 tack sĂ„ mkt för svar du 🙂

Postat

Hej!

Om du har, eller skaffar en keyboard med usb-anslutning sÄ krÀvs inget midi interface.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.