Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Man tycker väl att det inte borde vara så svårt att hitta, men det är det. Jag behöver, pga utrymmesbrist, kablar som är "mindre" och vars sladd går ut från sidan till mitt pedalbord. Jag tror att en länk till vad jag menar borde räcka för att visa på exakt vilka sladdar det är jag menar.

http://media.photobucket.com/image/pedalbo...SCF0536.jpg?o=2

Jag syftar till dem som går in i switchen. Har varit runt i gitarraffärer men ingen har dem, hälften av personalen visste heller inte vilka kablar jag menade.

Någon som vet var man hittar dem någonstans?

Annons
Postat

HOSA har flera modeller av kablar med vinklade kontakter - exempelvis dessa, så det borde gå att få tag på hos alla butiker:

HOSA_CFS_106.bmpFetching info...

HOSA_CPE_106.bmpFetching info...

HOSA_IRG_100.bmpFetching info...

Postat

Hejsan,

Jo dessa känner jag till. grejen är den att de som är på bilden tar väl ännu mindre plats? Dom sladdarna ser mer ut som en "plugg" varvid sladden går direkt ut från den, om man säger så.

Postat

Kablarna på din bild ser ut som 'Georg L-kablar' (tror jag dom heter), dvs kontakter som man själv skruvar ihop med sladd i valfri längd. Sök på det, så hittar du nog nåt!

Postat
  engson sa:
Kablarna på din bild ser ut som 'Georg L-kablar' (tror jag dom heter), dvs kontakter som man själv skruvar ihop med sladd i valfri längd. Sök på det, så hittar du nog nåt!

JA, där har vi dom 😆

Tackar så mycket!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.