Jump to content
Annons

Logic Pro, Logic Studio?

Recommended Posts

Hassnen (oregistrerad)
Postat

Hallå Hallå!

Ska införskaffa mig en MB Pro nu i dagarna. Huvudsakligen för att göra musik och har förstått att Logic is "The Shit"!

Huvudsakligen ska ja hålla mig till electro/house men blir väl en del annan electronisk pop av något slag.

Då till frågan. Har hört att det finns olika varianter av Logic. Logic Studio och Logic Pro.. Vilket ska jag ha och hur funkar det med synthar, samples mm.? Vilka följer med och hur laddar man hem nya osv. (Jag tänker köpa programvaran i USA)

Mvh JCH

Annons
Postat
Hallå Hallå!

Ska införskaffa mig en MB Pro nu i dagarna. Huvudsakligen för att göra musik och har förstått att Logic is "The Shit"!

Huvudsakligen ska ja hålla mig till electro/house men blir väl en del annan electronisk pop av något slag.

Då till frågan. Har hört att det finns olika varianter av Logic. Logic Studio och Logic Pro.. Vilket ska jag ha och hur funkar det med synthar, samples mm.? Vilka följer med och hur laddar man hem nya osv. (Jag tänker köpa programvaran i USA)

Mvh JCH

Pro varianten av Logic försvann då version 8 av Logic pressenterades för några år sedan. Pro fick då namnet "Studio" och numera finns endast Logic Express (nedbantad version av Logic Studio) och Logic Studio. I skrivande stund är Logic Studio och Express uppe i version 9.

Vill man ha allt (samplingsbibliotek, mjukvarusyntar, effekter, funktioner) utan kompromisser är det Logic Studio som gäller. Vill man kompromissa är Logic Express alternativet.

Hoppas du blir nöjd med ditt val oavsett 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.