Jump to content
Annons

Hjälp med ljudkort!


lillshagy

Recommended Posts

Annons
maart (oregistrerad)
Ja det har jag men jag hittade inte riktigt det jag letade efter "/ Vet du något om M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 192 och

ESI Juli@?

jag har ingen egen erfarenhet av dom, men mitt intryck är att Juli@ är ett kort som säkert funkar men att det finns betydligt trevligare kort att jobba med. M-audios billiga kort är jag lite skeptisk mot av egen erfarenhet (inte just det du nämnde men andra).

Skulle tipsa om TC Electronic Konnekt 6 eller 24D, Presonus Firebox eller Digidesign Mbox mini.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ingen egen erfarenhet av dom, men mitt intryck är att Juli@ är ett kort som säkert funkar men att det finns betydligt trevligare kort att jobba med. M-audios billiga kort är jag lite skeptisk mot av egen erfarenhet (inte just det du nämnde men andra).

Skulle tipsa om TC Electronic Konnekt 6 eller 24D, Presonus Firebox eller Digidesign Mbox mini.

TC electronic är nog det jag är mest intresserad av, har du haft ett sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
TC electronic är nog det jag är mest intresserad av, har du haft ett sånt?

nej men många är nöjda med det och det har fått bra kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
TC electronic är nog det jag är mest intresserad av, har du haft ett sånt?

Det är mycket osmart starta flera trådar om ljudkort och det finns så många trådar om ljudkort. Men tc konnekt6 är ett mycket bra kort som jag har själv och rekommenderar starkt. Mycket bra ljud för lite stålar.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Okej, ja det låter ju bra. Jag kan ju också passa på o fråga vilket som är bäst av usb och firewire, många har klagat på usb men jag har ingen aning.

firewire är nog det som oftast fungerar bäst (förutsatt att du har rätt FW-chipset (TI) oc sånt). USB sägs ge lite högre latency. Dessutom har många ljudkort bara USB1 vilket gör att man inte kan ha högre sample rate än 48 kHz på två kanaler och sånt. Interna kort (PCI, PCIe) är annars det allra bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...