Jump to content
Annons

Mackie onyx 400F


prototyp

Recommended Posts

Tjena, jag har ett onyx 400f ljudkort och har två frågor..

Jag kör med asio4all när jag spelar in och den senaste veckan har de blivit ett rejält delay när jag reccat! Vad kan det bero på?

När ja kollar i cubase e allt rätt inställt iallafall och latency brukar ligga på runt 5 000ms. Någon som vet varför det hänt såhär? 😕

Sen undrar jag ochså om det är så att "original" asio drivisarna brukar vara dåliga? När jag ställer in att cubase ska köra via dom då sprakar/knastrar det var 5e sekund ungefär när jag spelar in..

väldigt tacksam om nån kan hjälpa mig!

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
alex30free (oregistrerad)

Vid audio inspelning (sång eller instrument) sätt latensen på högre än 6ms, lyssna till signalen via direktlyssning i interfacet...vid midi inspelningen hör du första fördröjingen på runt 12ms, så försök hålla dig under det!!!

Om det ftf är problemet kan du ändra samplingsfrekvensen...kan ställa till ibland!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
thrinithan (oregistrerad)

Har du testat att ladda ner de senaste drivrutinerna till ljudkortet från mackies hemsida? Det här kan vara värt att kolla upp också http://forums.mackie.com/scripts/forum/ult...c;f=27;t=001725

Asio4all är ju verkligen ingen höjdare när man nu har ett ljudkort som har egna drivrutiner.

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...