Jump to content
Annons

Användandet av Midi grooves


Anjou

Recommended Posts

Hej o hå

Vet inte om detta är en fråga för Cubaseavd. eller här, men det lär vi ju märka efter ett tag.

Jag införskaffade trevliga Steven Slate Drums Platinum för ett tag sen, dyrt men gott! Har inte hunnit jobba så värst mkt med det än.

Det styrs av kontakt player som följer med i priset.

Jag har sedan tidigare EZ, och tycker att en del av midigrooven där är användbara i vissa gengres.

Min fråga blir alltså, finns det nåt smidigt sätt att få de midilooparna att läsas korrekt av kontakt/SSD.

Som det är nu så routas det lite knasigt per automatik.

Har tänkt mig att det är här midimapping kommer till sin rätt, och jag har laddat ner "mappar" som ska funka till SSD i Cubase, men jag får inte riktigt knas på det. Det är fattigt med info på deras hemsida, förmodligen då de inte vill att man nämner toontrack i samma mening som ssd.

Finns det en enkel lösning på det här, eller är det läge på att flytta noterna manuellt?

/A

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du införskaffar Toontracks EZ Player Pro så är saken biff. Finns nämligen en lätthanterlig"ommappnings-funktion" i det programmet. Bara och välja midifil (EZ Drummers bibliotek dyker upp automatiskt), välj i en rullgardinsmeny vilket trumprogram den ska mappas om till (tex SSD eller Addictive Drums osv) och sedan är det bara att drag-n-drop till din DAW. Bingo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det inte så att DieHard hade fel. Utan att någon riktigt hävdade att om man även köper Programmet Ezplayer Pro så kan man mappa om trummorna. Till andra system.

Edit: Var lite snabb där han påstod visserligen oxå att manuellt arbete krävdes vilket var fel.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att han hade fel, han skrev "Enda alternativet blir att flytta allt manuellt. Bökigt men inte mycket annat att göra."....Och det var ju inte rätt..

//Tomas

Edit: Men ska vi inte gå ner oss för mycket i rätt och fel....ha en trevlig helg i varje fall

Redigerat av serial69
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hehe..kul att någon tror att dom vet allt...-)

//Tomas

Jag har aldrig påstått att jag vet allt. 😆 Det är du som påstår att jag gör det. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...