Jump to content
Annons

Ta bort gitarr darrel


robbb

Recommended Posts

Hej, upptäckte när jag hade skärt ner lite låga frekvenser att det kom fram som ett "gitarr darrel" alltså,

när man slår lite för hårt på strängarna kommer det fram ett "darrel" utav att strängarna dallrar emot halsen.

Nån som vet hur man kan få bort dessa?

Har suttit och försökt hitta frekvensen den ligger på, hittar den någorlunda bra men det skär av mkt av ljudet.

Nån som har några tips?

edit; exporterade ut det jag menade: http://www.speedyshare.com/291487311.html

Redigerat av robbb
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
burkish (oregistrerad)

Grejen är ju den att allt går inte att rädda i mixen. Du kan minska störande ljud men inte utesluta dem helt. Allt handlar om att använda en bra gitarr och bra mikrofoner i samband med bra mikrofonplacering vid inspelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

En mix är ju till för att förstärka och samla ihop ljuden och ingen trollerilåda som kan ta bort skit. Strängrassel kan ingenting ta bort. Du får nog lämna in guran på service eller om det bara är så att strängarna är för låga, höja stallet lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren iaf, gjorde nämligen inspelningen lite "on the go" för det är helg och var stängt på musikaffären.

behöver nämligen nya strängar, där ifrån dallret kommer ifrån men tänkte om nån hade nått smart tips bara.

Nästan klar nu med låten, blir grymt, så dom gitarr darrlena får hänga kvar, tyckte hela känslan i låten blev lite mer "äkta" även när dom låg kvar

upptäckte jag nu efter ja fortsatt med låten.

tack iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...