Fredde Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Tjenare forum folket! Ăr ny hĂ€r som reggad, men har lĂ€st i forumet ett tag. Men kĂ€nner mig nu redo förr att Ă€ven delta đ SĂ„ jag tĂ€nkte att jag smĂ€ller till med en frĂ„ga direkt! Jag gĂ„r i midi-klaviatur köpar tankar, men Ă€r lite vilse i vad jag ska ha för nĂ„gon. Som student Ă€r budgeten ganska begrĂ€nsad, hĂ€lst inte över 1000kr, max 1500kr. Har tittat lite pĂ„ enklaste modellen av M-Audios utbud, Keystation 49e, men har Ă€ven kollat runt pĂ„ begagnat marknaden o hittat storebrorn Radium 49 till ett bra pris. Den har ju lite mer knappar och sĂ„. Men vad behöver man dom till? TĂ€nkte anvĂ€nda den till att spela in lite bas och trummor m.m. Har Ă€ven en pianomodul som jag tĂ€nkte koppla in. KĂ€nner för att börja lĂ€ra mig spela (klinka đ ) piano igen. Tacksam för lite rĂ„d, sĂ„ man inte köper grisen i sĂ€cken đ Hade gött och pĂ„ Ă„terseende! Fredde
Barden Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag gör en Neko... anvÀnd sök funktionen.. det var inte lÀngesen jag sjÀlv drog upp den frÄgan
Ken KÀngström Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Det finns inte sÄÄ mycket om midi-klaviaturer just nÀr man söker. Iaf inte tillrÀckligt mycket information till alla.
Duende Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag köpte M-audios midikeyborad 995kr pÄ rea!!!Funkar as bra för mig. Men jag har inte nÄgra höga krav och vet inte mycket om Midi heller sÄ... Det funkar för mig. Henrik
Neko Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Du kan lÀsa lite i mitt inlÀgg hÀr. Kanske Àr utanför den ramen för kostnad du lagt upp, men vÀrt att kolla in ÀndÄ?
Fredde Postat 25 december 2004 TrĂ„dstartare Postat 25 december 2004 Tack för infon! Hmm, jag ska fundera lite pĂ„ det hĂ€r. Inga enkla svar verkar finnas, fast finns sĂ„dan igentligen? đ LĂ€ste nĂ„gonstans hĂ€r pĂ„ forumet om latency nĂ€r man spelade pĂ„ midi klaviatur. Det hade jag inte ens tĂ€nkt pĂ„. Har inget bra ljudkort, ett SB Live platinum. FĂ„r Kanske kolla upp hur stor latency man fĂ„r nĂ€r man spelar via midi klaviatur med mitt ljudkort, hur man nu gör de? Men fler tipps vĂ€lkomnas! Jag Ă€r ju nybörjare pĂ„ sĂ„nt hĂ€r sĂ„ alla tipps och saker man bör tĂ€nka pĂ„ vĂ€lkomnas stort! đ
Ken KÀngström Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Kolla SB hemsida och kolla ifall du kan hitta produkt specsen.
Viktor Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Har ett Evolution MK-249C. Funkar helt ok, lite plastigt kanske men jag kan knappt spela klaviatur Ă€ndĂ„. đ Spelar man seriöst piano sĂ„ ska man nog nĂ€stan köpa ett masterkeyboard eller nĂ„t och styra MIDI via det.
ChrioN Postat 29 december 2004 Postat 29 december 2004 evolutions Àr bra mycket bÀttre Àn maudios tycker jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.