Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena,

Jag har ett motu 828 mk1 som idag gav upp tydligen.

Dagen borjade med att jag fick hem min nya Line6 pod x3 pro som jag ivrigt smallde in i mitt rack. Installerade det och allt funkade bra. Sen efter en stund nar jag slangde en blick mot racket sag jag att alla mina lampor pa mitt moru 828 blinkade samtidigt. Konstigt tankte jag och kollade vad som var fel, jag hade tydligen rakat haft ur firewirekabeln fran datorn. Jag satt i den igen och hoppades att det skulle funka. Det gjorde det inte sa jag startade om datorn. Efter det funkade det inte heller. Datorn kanner alltsa inte av att ljudkortet sitter i langre. Jag provade att installera om drivrutinerna men det funkade inte da heller.

Firewire fanns inte som orignal pa min dator sa darfor skaffade jag ett pcikort med 2 firewire och 4 usb pa nar jag kopte mitt ljudkort. Jag har provat att ominstallera drivrutinerna till det kortet ocksa utan resultat. Och usberna pa pcikortet funkar utan problem. Jag provade byta plats pa pcikortet... utan resultat.

Till slut sa formaterade jag om harddisken och hoppades pa att det skulle kunna funka men nej nej nej. Vad ar det som kan ha hant? Vad betyder det nar alla lampor blinkar samtidigt? Jag har haft en del spekulationer, helt utan grund som jag bara hoppats pa for att jag inte vill att mitt ljudkort ska ha spelat in sista refrangen. Kan kabeln ha tagit skada pa nagot vis? Jag har tyvarr bara en sa kan inte prova en annan. Har inget annat som aer firewire heller sa kan inte prova om det ar firewire portarna som gett upp.

Nagon som varit med om nagot liknande?

Annons
Postat

Kan tillägga att jag inte får någon signal i kortet fast det är på, jag vet inte om jag fick det förut utan att ha den kopplad till datorn men det känns som något man borde få. hmm ser inte vidare ut det här.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.